Tuesday, January 14, 2020

Kat Ujana Ajeee....

Diari Daud - Hari ni RABU, 15 JAN 2020, aku pi peluhkan badan kat Tasik Ujana Nilai Impian aje hari ni. Jam 7.00 pagi lebih sikit aku dah ada di tepi tasik tu. Dah lama aku tak pi sini sebab aku asyik pi hiking kat Melati Hill aje sejak akhir akhir ni. Kat Melati Hill tu, aku cepat aje berpeluh masa hiking tu tapi kat Tasik Ujana ni aku dah keliling tasik tu selama 5 pusingan tapi peluh payah nak kuar...sikit peluh pun macam tak ade aje...Aku berjalan aje pun...nak joging aku dah tak mampu. Kalau joging memang boleh berpeluh. Tu sebab aku lebih suka pi hiking kat Melati Hill tu sebab cepat aje berpeluh...Rasanya itu aje yang aku nak tulis...malas nak tulis panjang panjang hari ni...

tasik ujana nilai-awal pagi lebih kurang jam 7.00 am
tasik ujana nilai - selfie
tasik ujana - masa berjalan
tasik ujana - masa berjalan
tasik ujana - masa berjalan


tasik ujana - dah selesai berjalan 6 kilometer, langsung takde peluh pun..
tasik ujana
tasik ujana - nak balik dah..
tasik ujana - berjalan lebih sejam, 6 kilometer, bakar 300 kalori

tasik ujana - mula jam 7.14 am, selesai jam 8.33 am

Di bawah ni aku letakkan infor berkaitan kalori dan moga ia memberi manfaat kepada kita semua...

Apa apa pun aku doakan kita semua, tak kira sape la, akan sentiasa dirahmati dan diberkati ALLAH SWT dunia hingga syurga serta dihindarkan kita semua daripada siksaan neraka yang maha panas tu...aamiinnnn....
Jangan terus istiqamah dengan #bmf...kalau tak boleh semua jangan tinggal semua....



~~~~~     SEKIAN     ~~~~~

daud.montak.zakaria

No comments:

Post a Comment

TETAMU SYAWAL..

Diari DAUD : SABTU lalu, rakan dan juga sedara aku, MIZI berkunjung ke rumah. Dia ni memang salah sorang daripada rakan baik aku. Rakan aku...