Friday, December 20, 2019

Lagi Melati Hill...

Diari Daud - Hari ni Jumaat, 20 Disember 2019, dan hari ni aku pi lagi ke Melati Hill untuk hiking. Sebenarnya hari ni isteri aku yang ajak pi. Dia jugak ajak rakan baik dia Puan Masmiza untuk turut serta. Semalam Puan Mas kata ok aje. Pagi ni Puan Mas kata tak dapat pi sebab ada kematian di kampung dia. Oleh itu kami kami aje yang pi iaitu aku, isteri aku dan anak bungsu aku. Kami gerak jam 8.00 pagi. Tiba di kaki bukit tu lebih kurang jam 8.30 pagi.

menuju EAGLE HILL
Aku sebenarnya tak bercadang untuk tulis panjang-panjang. Sehari sebelum hari ni iaitu Khamis aku dah pi ke Melati Hill tu untuk hiking, aku sensorang aje. Hari ni pi lagi demi memenuhi permintaan isteri. Tulisan aku pi Melati Hill tu anda boleh baca DI SINI kalau nak laaa...Hari ni aku memang berniat nak bawak isteri aku melalui EAGLE HILL sebab dia tak pernah lagi melalui trail tu. Aku dah lalui semua trail di Melati Hill tu, biasanya aku datang sensorang aje ke sini. Ok la ye...selanjutnya aku bubuh foto foto aje kat sini...tengok aje la..Plan aku nak masuk EAGLE HILL terus ke CENTIPEDE HILL serta mendaki ke atas dan kemudian turun ke kaki bukit dan balik...Itu pun dah makan jarak lebih kurang 2 Kilometer...ok la tu...yang penting peluh keluar...

eagle hill
eagle hill, masuk kanan
eagle hill
eagle hill
eagle hill
eagle hill
eagle hill
paya di eagle hill
eagle hill, bersua sorang hikier pompuan sensorang aje
eagle hill pertengahan pendakian ada buaian
eagle hill, jumpa satu famili dari seri putra
mendaki...ini pendakian yang panjang di eagle hill
nak tiba di atas
bergambor dekat puncak yang ada tokong cina tu..
eagle hill
menuruni cerun
laluan landai
bersua dengan sorang hiker..
posing sat
posing lagi
eagle hill mendaki lagi
eagle hill mendaki lagi
mendaki lagi
menuruni dan mendaki
menuruni
eagle hill, posing sat
eagle hill, posing sat
posing
banyak primat di sini
menuruni
menuruni dan mendaki
mendaki
tiba di simpang ke centipede hill dan monkey hill
simpang
simpang ke centipede dan monkey hill
mendaki ke centipede hill
mendaki ke centipede hill
mendaki ke centipede hill
mendaki ke centipede hill
ke puncak centipede hill
puncak centipede hill
puncak centipede hill
view dari centipede
puncak centipede hill
posing sat
puncak centipede
jalan keluar ke kaki bukit
ke kaki bukit
ke kaki bukit
hampir sampai

masa perjalanan lebih sejam, jarak lebih 2 kilimeter, bakar kalori hampir 200 kalori..

puncak tertinggi 139 meter...
Di bawah ini aku paparkan infor berkaitan kalori moga ada manfaat untuk kita....





Akhirnya aku doakan kita semua, tak kira sape la, akan sentiasa dirahmati dan diberkati ALLAH SWT serta dijauhkan kita semua daripada siksa NERAKA. Sayangi
lah kita sesama se ISLAM dan jangan sakiti sesama insan,
supaya mudah kita masuk ke SYURGA
ALLAH SWT...Insya ALLAH..
..aamiinnn.....
Terus istiqamah dengan #bmf


~~~~~     SEKIAN     ~~~~~

daud.montak.zakaria

No comments:

Post a Comment

TETAMU SYAWAL..

Diari DAUD : SABTU lalu, rakan dan juga sedara aku, MIZI berkunjung ke rumah. Dia ni memang salah sorang daripada rakan baik aku. Rakan aku...