Wednesday, February 5, 2020

Tasik Ujana Nilai Impian...

Diari DAUD - Hari ni KHAMIS, 6 FEB. 2020...aku pi ke Tasik Ujana Nilai Impian untuk peluhkan badan. Aku pi sensorang aje...Biasanya setiap minggu aku pi ke sini sekali aje dan dua kali lagi tu pi MELATI HILL untuk hiking. Di Tasik Ujana ni aku cuma berjalan aje dan tak mampu pun untuk jogging...da tuo tuo ni tak mampu dah nak joging tu...hahaha..warga emas kan...hahaha... Kalau berjalan kena buat 3 jam setengah sekurang kurangnya setiap minggu...kalau lebih, itu dah kira terbaik...Gerak ke sana agak lewat jugak...lebih kurang 7.00 pagi lebih...Biasanya sebelum jam 7 pagi aku dah gerak dan tiba di tasik tu jam 7.00 pagi. Tapi tu la kan....masa la ni payah nak ikut...waktu syuruk pun dah hampir 7.26 pagi...kan..Tapi takpe la asalkan jadual rutin aku macam biasa setiap minggu, itu dah kira ok la tu...Aku tak bercadang untuk tulis panjang kat sini...aku paparkan foto aje la....kannnnn...
Selasa lepas aku pi Melati Hill untuk panaskan badan dengan hiking...boleh dibaca DI SINI..
Sabtu ni akan pi lagi....InsyaAllah kalau takde aral dan tak hujan..kalau sdr. KAMARUL SUPAAT nak ikut..aku gerak ke sana jam 7.45 pagi...hahaha...opst!...pelawa dalam blog aje...hahaha...Memang jadual macam tu setiap minggu, 2 kali pi MELATI HILL dan sekali di TASIK UJANA NILAI IMPIAN...

tasik ujana nilai impian...jam 7.30 pagi lebih kurang...
tasik ujana nilai impian
tasik ujana nilai impian
tasik ujana nilai impian: BRO ni selalu gi salam kat aku jika jumpa di tasik tu..moga dia sentiasa dirahmati dan diberkati ALLAH SWT...
tasik ujana nilai impian
tasik ujana nilai impian
tasik ujana nilai impian : nak balik dah
bejalan aje pun...6 kilometer dan berjaya bakar kalori 300 kalori...
sejam lebih aje...
Akhirnya aku dapat tamatkan aktiviti aku setelah berjalan 6 kilometer dan bakar kalori 300 kalori dalam masa sejam lebih...ok la tu kan...
Di bawah ni aku letakkan infor berkaitan kalori, moga ada manfaatnya kepada kita...

Akhirnya, aku doakan moga kita semua, tak kira sape la, akan sentiasa dirahmati dan diberkati ALLAH SWT dunia hingga syurga serta dihindarkan kita semua daripada siksaan neraka yang maha pedih tu..aamiinnn...
Jangan lupa terus istiqamah dengan #BMF



~~~~~     SEKIAN     ~~~~~

daud.montak.zakaria

No comments:

Post a Comment

TETAMU SYAWAL..

Diari DAUD : SABTU lalu, rakan dan juga sedara aku, MIZI berkunjung ke rumah. Dia ni memang salah sorang daripada rakan baik aku. Rakan aku...