Wednesday, May 1, 2019

Hari ni pi tasik lagi...

Diari Daud - Hari ni Khamis, 2 Mei 2019...aku pi tasik ujana lagi...semalam pun pi...esok tak pasti....Aku kena pi gak sebab jadual minggu ni dah lari sikit...Sepatutnya
setiap minggu aku pi tasik tu untuk berjalan pada hari senin,
rabu dan jumaat tapi disebab jadual lari
sikit kena la kejar masa
untuk dapatkan kembali 3 jam setengah setiap minggu untuk peluhkan badan kat sana...
Ermmm...aku tak bercadang untuk tulis panjang hari ni sebab takde
benda untuk di'bawang'kan...tengok aje la foto
foto kat bawah tu..eaaa.....

masih gelap belum lagi jam tujuh pagi..
selfie ni biasalah nak tunjukkan da sampai sini...ekekeke..oopst!
6.35 pagi sampai sini...
cantek cahaya kat kaki langit tu...
lampu pun masih meriah lagi...
lampu masih belum padam
6.40 mula berjalan....
ni dah jam 7.35 kut...
sudut tasik yg lain...
kat bukit tu bukan kabus....
dah selesai...
dah nak balik...
dah tamat dan nak balik dah..
selesai dah
nak balik dah...
selesai dah hampir 6 kilometer dalam sejam lebih...
aktiviti berjalan masa lalu dan hari ni...
Rasa itu aje yang mampu tulis...akhirnya doa aku moga kita semua akan diampunkan oleh ALLAH SWT atas semua dosa kita hingga ke akhir hayat dan jangan lupa
sentiasa doakan kedua ibubapa kita dan ibubapa mentua kita
AKAN diluaskan oleh ALLAH SWT kubur mereka
serta dihindarkan mereka semua
daripada siksaan
kubur, siksaan akhirat dan jugak
siksaan api neraka serta dimasukkan mereka semua kedalam
syurga bersama para rasul para nabi, orang yang soleh dan solehah....aamiinnnnn...........

~~~~~~~    SEKIAN    ~~~~~~~

daud.montak.zakaria

No comments:

Post a Comment

TETAMU SYAWAL..

Diari DAUD : SABTU lalu, rakan dan juga sedara aku, MIZI berkunjung ke rumah. Dia ni memang salah sorang daripada rakan baik aku. Rakan aku...