Tuesday, December 3, 2019

Menjana vitamin D sat..

Diari Daud - Hari ni Rabu, 4 Disember 2019, aku pi ke Tasik Ujana Nilai Impia untuk peluhkan badan. Memang biasanya hari Rabu aku pi ke tasik tu tiap2
minggu kalau tiada aral atau aku tak pi ke Melati Hill
untuk peluhkan badan. Aku gerak sebelum
jam 7.00 pagi dan tiba di sana
jam 7.00 pagi lebih
kurang...

tasik ujana nilai impian
tasik ujana nilai impian
tasik ujana nilai impian
Isnin lepas aku pi peluhkan
badan di Melati Hill dan anda boleh baca
tulisan aku...


Hari ni kat tasik ni pulak dan hari Jumaat nanti mungkin aku
akan pi peluhkan badan di Melati Hill pulak. Biasanya aku peluhkan badan
di Melati Hill 2 kali seminggu dan di Tasik Ujana ni sekali seminggu...rasanya dah memadai kut....rasanya la....

selesai
selesai
Kalau mendaki di Melati Hill tu badan
memang cepat berpeluh..memang banyak peluhnya tapi berjalan di tasik ujana ni kurang berpeluh, nak joging dah tak mampu, hanya mampu berjalan aje...da usia
usang ni tak mampu nak joging....Biasanya aku berjalan kat
tasik ni selama sejam lebih dan jarak berjalan
6 Kilometer lebih kurang...

Dalam seminggu sekurang kurangnya
aku perlu berjalan 3 jam setengah untuk keperluan aktiviti tubuh...sekurang kurangnya...


Hari ni ramai jugak orang yang beraktiviti di tasik ni...
Cahaya matahari pun awal keluarnya sebab kurang berawan hari ni...Cahaya matahari amat penting untuk tubuh badan kita. Ia perlu ada...
Selesai aje berjalan selama sejam lebih aku pun berhenti dan rakam foto sat sebelum masuk kete dan gerak balik...

nak balik dah
Berjalan sejam lebih, jarak lebih 6 Kilometer,
berjaya bakar kalori 300 lebih kalori
mula 7.04 minit pagi, tamat 8.19 pagi
Di bawah ni aku letakkan informasi berkaitan kalori, moga ada manfaatnya.....




Moga kita semua tak kira sapa la, akan sentiasa dirahmati dan diberkati ALLAH SWT serta dihindarkan daripada siksaan NERAKA yang panas tu..aamiinnnn....Moga semua 
yang sakit akan segera sembuhnya, yang sedih akan segera cerianya,
yang susah akan segera senangnya, dan
sebagainya lagi...
Jangan lupa terus istiqamah dengan #bmf..



~~~~~     SEKIAN     ~~~~~

daud.montak.zakaria

No comments:

Post a Comment

TETAMU SYAWAL..

Diari DAUD : SABTU lalu, rakan dan juga sedara aku, MIZI berkunjung ke rumah. Dia ni memang salah sorang daripada rakan baik aku. Rakan aku...