Wednesday, December 30, 2020

Riadah di TASIK UJANA & NC Baru UKM..

Diari DAUD - Hari ni RABU, 30 Disember 2020. Pepagi lagi aku dah gerak ke TASIK UJANA Nilai Impian untuk panaskan badan kat trek tasik berkenaan. Memang aku selalu pi 2 kali seminggu ke tasik tu untuk buang kalori yang terlebih dalam  badan aku ni. Masa PKPB tu memang tak pi la sebab sempadan ke Nilai tu tutup. Tiba di sana lebih kurang jam 7.00 pagi. Aku rakam video sat dengan niat untuk edit dan upload ke youtube aku tu.




Selesai rakam video aku terus aje berjalan. Agak ramai jugak pagi ni tapi tak seramai macam hari Sabtu atau Ahad. Kalau hari cuti memang ramai. Macam macam orang ada. Aku berjalan lebih kurang 5 pusingan aje...dapat la lebih kurang 6KM berjalan dan bakar kalori lebih kurang 300 kalori...ok la tu....

Selesai aje berjalan, bersiap nak balik aku terjumpa pulak sdr. MEOR SONY, staf UKM. Rupanya ramai jugak orang UKM yang duduk di BANDAR BUKIT MAHKOTA tu. Kami sembang agak lama jugak. Kemudian datang dua orang lagi yang buat aktiviti panaskan badan di situ. Sorang tu aku kenal sebab selalu jumpa dia jogging kat situ.Dia duduk kat Avinew...opst! betul ke spelling aku tu...hahaha...Sorang lagi aku tak kenal tapi Meor Sony kenal kedua duanya...Aku dengan meor cerita berkaitan UKM aje la...Dia kata dia Work From Home...sejak kes covid naik ni...Selesai sembang kami pun bergerak balik...Cadang aku nak edit video aku kat tasik tu tapi software premier aku da bermasalah...nampaknya lama lagi la aku boleh buat suntingan video...Nanti nak hantar komputer ke kedai baiki komputer...gitu la nampaknya...


meor sony...

Hari ni aku baru tau PROF. DR. EKHWAN TORIMAN dilantik jadi NAIB CANSELOR UKM...Tahniah! Prof. Berita kat SINI...Aku kenal Prof ni sejak aku buat video PROF. JUMAAT sejak tahun 2008 kalau tak silap. Diantara rakaman video kami ialah XPDC SAINTIFIK BUKIT FRASER. Baik orangnya Prof. Ekhwan ni...peramah aje...humble orangnya...tahniah la sebab dilantik jadi NC UKM tu...Dua video pertama di bawah tu merupakan video kali pertama aku dan almarhum RAMLI buat rakaman yang ada PROF. EKHWAN dalam XPDC tu...Muda lagi dia masa tu...Video ketiga berkaitan PADI UKM tu ialah video kali akhir aku buat rakaman sebelum aku PENCEN...hahahaha....

Prof. Ekhwan

XPDC BUKIT FRASER
XPDC BUKIT FRASER
PADI UKM

Rasanya itu aje yang aku nak tulis, moga kita semua tak kira sapa la akan sentiasa dirahmati, diberkati dan diredhai oleh ALLAH SWT semuanya serta dihindarkan kita semua daripada siksaan kubur, siksaan mahsyar dan siksaan neraka serta dimasukkan kita semua ke dalam syurga....aamiinnnn....

Jangan lupa teruskan dengan #bmf, kalau tak boleh semua, jangan tingalkan semua...


Sekian...

daud.montak.zakaria




No comments:

Post a Comment

TETAMU SYAWAL..

Diari DAUD : SABTU lalu, rakan dan juga sedara aku, MIZI berkunjung ke rumah. Dia ni memang salah sorang daripada rakan baik aku. Rakan aku...