Friday, August 30, 2019

Hari Akhir pi CYBER...

Diari Daud - Hari ni Jumaat, 30 Ogos 2019...merupakan hari terakhir aku pi hantar anak pompuan ke Cyberjaya tu...Dah lebih dua bulan aku hantar dan amik dia semasa
Latihan Industri dia kat situ...naik jemu dah aku pandang Cyberjaya
tu...dah jemu atau cemuih jugak, kata oghang peghak...
tuk hadapi jem hari hari tu...Aku dah rasa lega 
dah sekarang ni...
Pepagi aku hantar dia ke sana dan
waktu petang aku amik...haihhh...letih woooo...
Hari ni macam biasalah, jam 8.00 pagi bergerak...memang aku
jangka sejam aku kat atas jalanraya setiap hari...sebab jem teruk sangat terutama kat
Bangi Lama...Jika tak jem masa yang diambil ialah setenagh jam aje....

kat cyberjaya
cyberjaya
menara paragon
 Hari ni aku hantar aje dan masa balik kawan dia akan amik sebab dia orang ada plan nak pi sana sini hingga malam...maklumlah esok merdeka. Kedua dua kawan pompuan
dia tu merupakan kawan sama2 waktu sekolah dulu2...boleh dikatakan
kawan paling baik la sebab kalau ada masa memang itu aje
kawan yang akan pi mana hinggalah
bila dia dah masuk IPTA
ni...Aku tak kisah pun...asalkan tak buat benda2 yang tak elok...Aku dulu
pun ada gak kawan paling baik...tapi la ni tak tau ada lagi ke tak...

tasek kejuruteraan ukm
tasek kejuruteraan ukm
tasek kejuruteraan ukm
Selesai aje hantar anak pompuan kat Cyberjaya tu...aku terus pi
Tasek UKM untuk panaskan badan kat situ...
Sampai aje terus aku berjalan...berjalan aje pun...jogging
da tak mampu sebab dah tua...dah tua? hahaha...Macam biasalah...aku
berjalan lebih kurang sejam aje...Masa berjalan tu sempat la tengok kapalterbang MIG
bising2 kat langit tu..mungkin ada kaitan dengan sambutan merdeka kat Putrajaya kut...Hari ni mungkin dia orang raptai...Tak sempat aku nak snap foto....hahaha...

selesai dah
lepas ni tak jumpa lagi dengan wak jawa ni tuk sembang2...
sejam lebih berjalan...ok la kut...
Tamat aje sejam aku berjalan..maka aku pun snap sikit foto..
Hari ni hari akhir aku berjalan di Tasek UKM ni...Lepas ni aku akan pi Tasek kat Nilai pulak seperti sebelumnya..Sebelum ni aku berjalan kat tasek nilai...Aku berjalan kat
Tasek UKM ni sebab aku hantar anak pompuan ke Cyberjaya
dan berikutnya terus singgah di Tasek UKM
sebab dekat sikit daripada
tasek Nilai...

km yang dibuat untuk 5 hari...
tasek kejuruteraan ukm
tasek kejuruteraan ukm
Kemudian aku pi jumpa wak Jawa
tu dan beritau hari ni hari akhir aku ada kat Tasek UKM
tu...tak dapatlah kami bersembang panjang lagi kat tasek ni...Dia dah ada 
rakan keje baru dari Bangladesh nampaknya...Selesai aje jumpa dia, aku terus balik...dan .....bye bye tasek ukm...tak tau bila akan ke sini lagi.....

~~~~~     SEKIAN     ~~~~~

daud.montak.zakaria

No comments:

Post a Comment

TETAMU SYAWAL..

Diari DAUD : SABTU lalu, rakan dan juga sedara aku, MIZI berkunjung ke rumah. Dia ni memang salah sorang daripada rakan baik aku. Rakan aku...