Wednesday, July 22, 2020

Peluhkan Badan..Tasik Ujana.

Diari DAUD - Hari ni KHAMIS,23 JULY 2020...aku pi peluhkan badan kat TASIK UJANA, Nilai Impian. Minggu ni, baru kali pertama,hari ni. Sepatutnya aku buat dua kali seminggu. Maknanya aku akan pi sekali lagi untuk cukupkan dua kali seminggu. Aku cuma berjalan aje pun. Nak joging macam tak larat...Dapat la aku buat 6 kilometer berjalan dan berjaya bakar lebih kurang 300 kalori...ok la tu kut...😉😉😉..Sepatutnya aku jugak pi MELATI HILL jugak di Nilai untuk HIKING tapi memandangkan musim ni macam musim hujan aje maka aku tak jadi la HIKING. Musim hujan tentu trail berlumpur dan licin kut....Tapi tak kisah la asalkan berpeluh...Tulisan aku yg lepas boleh baca DI SINI...dan jugak DI SINI...😉😉😉

Kali ni aku dah pun rakam dan edit video masa aku riadah di TASIK UJANA, Nilai Impian tu...Kalau nak tonton, sila la tonton kat 'link' di bawah...


Awal aku sampai kat tasik tu...lebih kurang jam 7.00 pagi dan terus aje berjalan...Berjaya buat 6 kali pusingan. O K la jugak dapat berjalan dan peluhkan badan kat situ. Pepagi lagi dah ada orang berjoging, maknanya dia orang dah ada di sana sebelum jam 7.00 pagi kut. Rasanya tak perlu aku cite kut...tonton aje la video tu...😊😊😊..



Akhirnya, aku doakan kita semua, tak kira sapa la, akan sentiasa dirahmati dan diberkati ALLAH SWT dunia hingga ke SYURGA serta dihindarkan kita semua daripada siksaan kubur, mahsyar dan siksaan neraka...aamiinnn...Jangan la kita lokek nak doakan semua orang2 di sekeliling kita, tak kira sapa...sedara mara, jiran2 dan orang sekeliling kita...moga dengan asbab doa tersebut, hidup kita juga turut sejahtera, bahagia dan harmoni sama ada di dalam rumah dan di luar rumah serta di mana2 aje.....Berdoalah untuk sesapa pun...berdoa adalah berpahala...tak rugi pun...

Jangan lupa, teruskan istiqamah dengan #bmf, kalau tak mampu semua, jangan tinggal semua...



~~~~~     SEKIAN     ~~~~~

daud.montak.zakaria

No comments:

Post a Comment

TETAMU SYAWAL..

Diari DAUD : SABTU lalu, rakan dan juga sedara aku, MIZI berkunjung ke rumah. Dia ni memang salah sorang daripada rakan baik aku. Rakan aku...