Wednesday, July 29, 2020

Cipta langkah di TASIK UJANA..

Diari DAUD - Hari ni RABU, 29 JULY 2020, aku pi panaskan badan kat TASIK UJANA Nilai, Negeri Sembilan. Pepagi lagi dah pi. Hujan turun renyai2 tapi aku pi jugak dengan harapan kat Nilai tu tak hujan. Tapi hujan tu memang sampai ke Nilai tapi taklah lebat cuma renyai2 aje. Sampai situ jam 7.00 pagi. Masa sampai tu dah ada dua atau tiga orang yang sedang joging dan berjalan kat trek tu.


Aku pun terus aje berjalan untuk bakar kalori pagi ni. Suasana sejuk dan redup aje sebab mendung. Dapatla buat macam biasa..berjalan 5 kali pusingan yang berjumlah 6 kilometer semuanya, berjaya bakar lebih kurang 300 kalori...rasanya ok la tu...Aku siap rakam video lagi dan edit video tu. Dah siap da pun dan boleh la kalau nak tonton kat bawah tu...Tonton aje la sebab aku malas nak tulis panjang2 hari ni...Kalau nak laa...Untuk minggu ni, ini kali pertama aku peluhkan badan di sini, tak peluh pun badan sebenarnya sebab sejuk. Aku kalau ikut jadual memang peluhkan badan 2 kali seminggu. Kadang kat Tasik Ujana dan kadangkala di Melati Hill. Apa2 pon tonton la video dibawah tu...kalau nak laaa...😊😊😊


Rasanya itu aje yang aku nak tulis...Dekat nak RAYA HAJI ni aku nak mohon maaf pada semua. Begitu juga maafkan aku seisi keluarga...Aku jugak sentiasa maafkan korang semua....
Aku doakan moga kita semua akan sentiasa dirahmati dan diberkati ALLAH SWT, dunia hingga ke syurga serta moga Allah swt hindarkan kita semua, tak kira sapa la, daripada siksaan kubur, siksaan akhirat dan siksaan neraka serta dimasukkan kita semua ke dalam syurga oleh ALLAH SWT....aamiinnnn....

Jangan lupa terus istiqamah dengan #bmf, kalau tak boleh semua, jangan tinggalkan semua...


Tulisan aku yang lalu boleh dibaca DI SINI..

~~~~~     SEKIAN     ~~~~~

daud.montak.zakaria

No comments:

Post a Comment

TETAMU SYAWAL..

Diari DAUD : SABTU lalu, rakan dan juga sedara aku, MIZI berkunjung ke rumah. Dia ni memang salah sorang daripada rakan baik aku. Rakan aku...