Saturday, July 18, 2020

Riadah di TASIK UJANA, Nilai Impian, N.S

Diari DAUD - Hari ni AHAD, 19 JULAI 2020, aku pi riadah di TASIK UJANA, Nilai Impian, Negeri Sembilan. Aku pi sensorang aje hari ni. Sepatutnya aku pi riadah atau HIKING di BUKIT MELATI, Nilai tapi fikrkan semalam hujan lebat tentu trail di MELATI HILL tu berlumpur. Jadi aku delete aje hasrat nak pi HIKING di MELATI HILL tu. Jadi terus aje pepagi buta, jam 7.00 pagi pi ke Tasik Ujana tu.


Sampai aje di Tasik Ujana tu, dah banyak kete parking kat situ. Hari cuti macam ni memang ramai yang beraktiviti kat situ. Ramai sungguh. Aku memang jarang datang sini masa hari cuti. Aku pun terus aje berjalan di trek tu. Ada lokasi trek tertentu digenangi air sebab semalam hujan lebat. Hujan lebat semalam, ada kawasan di BANGI dan BANDAR BARU BANGI yang kena banjir kilat..moga urusan mereka yang terjejas dimudahkan oleh ALLAH SWT.


Aku berjalan sebanyak 5 pusingan aje di keliling Tasik Ujana tu...dapatla bakar kalori lebih kurang 300 kalori dan berjalan hampir 6 kilometer dalam masa sejam lebih, berjalan aje pun....Aku dah rakam dan sunting video tu...sila la tonton kalau nak....

video riadah di TASIK UJANA, NILAI, N.S

Rasanya itu aje yang aku nak tulis...tak lupa aku doakan moga kita semua, tak kira sapa la, akan sentiasa dirahmati dan diberkati ALLAH SWT, dunia hingga akhirat. Moga ALLAH SWT hindarkan kita daripada siksa kubur, siksa mahsyar dan siksa neraka dan dimasukkan kita semua ke dalam syurgaNYA...aamiinnnn...Marilah kita sama2 doa supaya ALLAH SWT bersihkan hati kita serta dikurniakan cahayaNYA supaya kita sentiasa mendapat pertunjukNYA dunia hingga ke SYURGA...aamiinnnn...Moga ALLAH SWT uji kita semua dengan ujian yang mampu kita tangani, semua manusia memang akan diuji dengan macam2 ujian...
Jangan lupa, teruskan istiqamah dengan membantu produk muslim #bmf, walaupun dalam keadaan sukar. Kalau tak mampu buat semua, jangan tinggalkan semua...



~~~~~     SEKIAN     ~~~~~

daud.montak.zakaria

No comments:

Post a Comment

TETAMU SYAWAL..

Diari DAUD : SABTU lalu, rakan dan juga sedara aku, MIZI berkunjung ke rumah. Dia ni memang salah sorang daripada rakan baik aku. Rakan aku...