Saturday, May 5, 2018

Hari ni Sabtu...

Hari ni Sabtu, 5 Mei 2018...cuti hari ni...urus hal anak pi tution kat sekolah untuk
upsr. Jam 12.30 tengah hari amik anak kat sekolah dan terus pi
 makan kat food court. Layan je laaa.....




Kami makan nasik pulak tengah hari ni...bukan apa nak cuba je nasik kat food court di
CS tu... Sebenarnya kami tak pernah pun makan nasaik kat sini sebelum ni...Lagi
pun kalau kat luar aku jarang makan nasik...buat apa makan nasi sebab kat 
rumah sering makan nasik...kan...
Pada aku juadah tu macam biasa je....harga pun lebih kurang
 7rm dengan lauk pauk yang ada kat pinggan kami tu.......
Anak bungsu aku nak makan yong tau fu...tutup pulak kedai nya hari
ni...mungkin peniaga tu pun nak cuti kut...jadi anak bungsu aku tukar menu hari ni...dia makan mee hoon sup kuttt.....





Hari ni kami jugak disertai oleh anak kedua kami....dia pun cadang nak makan yong tau foo..kedai tutup terpaksa tukar menu...dia makan mee bandung....yang
diterbangkan khas dari bandung...ekekeke....opst!
Aku layan je kehendak anak bini aku...kesian dengan bini...bagi la dia berehat
daripada memasak hari ni....Layan jugak kehendak anak aku....biasa lepas tution, mesti
dia ajak makan kat luar...layan je laaa.......
Pada aku apa yang kita belanjakan untuk keluarga pasti akan ALLAH SWT ganti
dengan pahala...apa yang kita perlukan selain daripada pahala
yang akan dibawa ke akhirat......tak gitu...

Apa apa pun...aku berdoa moga kita sama2 diampunkan oleh ALLAH SWT
semua dosa kita semua hingga ke akhir hayat.......apa lagi
yang kita harapkan selain daripada keampunan ALLAH SWT terhadap semua
dosa kita.....tak kira sape la...semua, sama ada aku kenal atau
pun tidak....semua orang termasuk dalam doa aku ni....

...SEKIAN...

daud.montak.zakaria.

No comments:

Post a Comment

TETAMU SYAWAL..

Diari DAUD : SABTU lalu, rakan dan juga sedara aku, MIZI berkunjung ke rumah. Dia ni memang salah sorang daripada rakan baik aku. Rakan aku...