Tuesday, May 1, 2018

Satu Mei...cuti...selamat hari pekerja...

Hari ni, Selasa, 1 Mei 2018, cuti umum hari ni...selamat hari pekerja semua. Takde apa yang aku
buat hari ni, takde yang mega sangat punnnn...Cuma aku convert video Sidang  
Media
NC ke format yang lebih kecil failnya...itu pun makan masa 2 jam..
nampak sangat komputer  rumah aku tak power.
Tapi mungkin logik kut
sebab fail asal 16G nak dikecilkan
kepada lebih kurang 3G. Jadi memang la makan masa kut.
Aku buat persediaan ni sebab esok, Rabu, aku akan jumpa dengan Naib Canselor
 bersama Bos aku untuk bincangkan berkaitan suntingan video ni lagi...
tapi, tak pasti lagi sama ada jadi atau tak jumpa NC tu...tunggu je laaa..
Rasanya da nampak... macam aku terpaksa balik lewat
je  hari Rabu esok....huhuhu..apa boleh buat laaa...
Tulisan yg lalu berkaitan sungtingan video ni ada 


Hari ni jugak aku bantu isteri kemas laman
rumah sebab laman rumah macam da semak samun je. Bersihkan
rumput, gemburkan tanah di pasu dan bubuh baja...moga pokok yang digembur
tu akan berbunga dan berbuah, mana yang boleh berbuah la...serta
mana yang boleh berbunga harap lebat la bunganya...
Alaaa...laman pun bukan luas sangat ponnn.......sekadar sekangkang kucing je...ooopst!..bukan kera je ada kangkang kannnn.......................tapi
tu la macam mana pun kita kena bersyukur jugak daripada
duk bawah jambatan...Mungkin yang duk bawah jambatan tu lebih
tinggi tingkat kesyukurannya drpd kita...sebab dia
rasa duk bawah jambatan lebih baik daripada
duk dalam sungai.... dia bersyukur...Tu sebab kita perlu bandingkan diri 
kita dengan yang lebih bawah supaya kita lebih bersyukur dengan nikmat ALLAH
SWT yang kita peroleh sekarang ni.....tak gitu....





Lepas waktu zohor bawak isteri pi
makan kat Tesco bandar Puteri..makan ringan je pun.... Lepas beli barang keperluan
sikit terus masuk ke premis makanan di situ. Kami makan burger je dalam
premis tu... Nak makan nasi, nasi ada kat rumah, jadi makan je la makanan lain yang
ada kat premis ni. Premis ni kami tak pernah masuk pun sebelum ni...
ni la kali pertama kami masuk ke sini.....rasanya ok kut...macam
makanan kat kfc kut..tapi kfc lebih glamour...




Moga apa yang dibelanjakan untuk anak bini ni dikira amalan baik dan berpahala oleh Allah SWT..moga menjadi saham akhirat ....aamiinnnnn...
Selesai je makan kami terus balik dan memerap je la kat rumah....
tunggu besok untuk mulakan sejarah baru.........


Akhirnya doa aku untuk kita semua, tak kisah la sama ada aku kenal atau tak...sesape saja...
moga semua dosa kita diampunkan oleh ALLAH SWT
semuanya sehingga ke akhir hayat...sebab
kita semua bukan MAKSUM...apakah nikmat yang lebih baik
daripada diampunkan oleh ALLAH SWT sehingga ke akhir hayat kita.......???

...sekian....

daud.montak.zakaria

No comments:

Post a Comment

TETAMU SYAWAL..

Diari DAUD : SABTU lalu, rakan dan juga sedara aku, MIZI berkunjung ke rumah. Dia ni memang salah sorang daripada rakan baik aku. Rakan aku...