Friday, March 6, 2020

HIKING dengan isteri lagi..

Diari DAUD - Hari ni SABTU, 7 MAC 2020 dan pagi ni aku pi hiking lagi dengan isteri. Kebetulan dia tak ada program jadi aku ajak la dia pi hiking kat MELATI HILL tu...Selasa lepas pun aku pi hiking kat sini tapi sensorang aje dan anda boleh baca tulisan tu kat SINI. Kami gerak lebih kurang jam 8 pagi. Sampai kat kaki bukit Melati tu aku tengok banyak kete parking...hari cuti kan...tentu la ramai. Aku plan nak naik ke centipede hill dan pi ke monkey hill kemudian cobra hill dan balik. Hari ni aku paparkan foto aje la...malas nak tulis panjang panjang hari ni....Sesapa yang menyambut ulangtahun kelahiran hari ini diucapkan Happy Birthday, moga kalian sentiasa dirahmati dan diberkati ALLAH SWT. Sesapa yang sedang sakit moga ALLAH SWT segera sembuhkankan penyakitnya dan sihat selamanya...aamiinnnn....

kaki Melati Hill
dah ada signage baru dah
ke puncak centipede hill
hampir puncak centipede
pandangan dari atas puncak centipede hill
di puncak centipede hill
pandangan dari atas puncak centipede hill
turun dari puncak centipede hill
simpang untuk ke eagle hill, kanan dan monkey hill, kiri..
trail ke kaki monkey hill
kaki monkey hill
mendaki ke atas, puncak monkey hill, masuk simpang kanan ke rope hill
ke puncak monkey hill
ke puncak monkey hill
ke puncak monkey hill
puncak monkey hill
puncak monkey hill
ke cobra hill
puncak cobra hill
turun ke kaki bukit cobra hill
kaki bukit cobra hill
keluar ke jalanraya
berjaya cipta lebih 5 ribu langkah, bakar kalori lebih 100 kalori,
jarak lebih 2 kilometer..lupa nak 'resume' applikasi masa di puncak
cobra...teringat tekan 'resume' bila dah sampai kaki bukit...tu
sebab ada lompong antara puncak cobra dan kaki bukit cobra tu..


Selesai hiking hari ni...Apa apa pun moga kita semua, tak kira sapa la akan sentiasa dirahmati dan diberkati ALLAH SWT serta dihindarkan kita semua daripada siksa neraka yang maha pedih tu.
Dibawah ni aku letakkan infor berkaitan kalori, moga ada manfaatnya...

 


Jangan lupa terus istiqamah dengan #BMF



~~~~~     SEKIAN     ~~~~~

daud.montak.zakaria

No comments:

Post a Comment

TETAMU SYAWAL..

Diari DAUD : SABTU lalu, rakan dan juga sedara aku, MIZI berkunjung ke rumah. Dia ni memang salah sorang daripada rakan baik aku. Rakan aku...