Friday, July 13, 2018

Lagi catatan syawal..raya opis pulak..

ini opis admin kami di bangunan canselori...
foto ihsan daripada anim....sebelah aku tu bos aku la...
Semalam, Jumaat, 13 Julai 2018...kali ni giliran opis aku pulak buat jamuan hari raya..
Sebelum ni banyak gak opis2 lain dalam ukm buat jamuan hari
raya selain rumah terbuka ukm pada 6 Julai lalu...
Bagaimana pun semua jamuan raya
opis lain tu aku tak pi pun walau pun ramai rakan
rakan sekerja pi menjamu selera memasing kat sana tu...Aku sebenarnya
malas nak pi jamuan jamuan ni...sebab memang aku tak berapa minat untuk duk ramai2 tu...hahaha.....

awal pagi....
belum mula acara lagi...
acara belum mula...
 Namun disebabkan hari ni opis aku yang buat jamuan hari raya maka 'terpaksa' lah aku
kene duk ramai ramai jugak sama dengan yang lain...sekali setaun ok la kut..
tapi...taun ni mungkin yang terakhir kut.....huhuhu..Opis aku memang
tiap tiap taun buat jamuan hari raya ni...memang tak pernah
miss sejak dari dulu...walaupun opis aku
sentiasa berubah...huhuhu...
Opis je yang berubah...bukan aku.....hahaha.....


foto sdr. kamarul....
foto sdr. kamarul....
raptai nyanyi...
Tugas aku masa jamuan raya ni takde lain la...
keje aku, buat rakaman video sepanjang jamuan tu...memang
keje ni aku suka...kita akan rasa mudah buat keje bila keje yang kita lakukan
 merupakan minat kita.....Aku suka rakam...suka edit dan seterusnya suka sempurnakan
 keje aku denga baik...Pada aku satu kepuasan bila hasil keje aku ada
 yang tonton walaupun SORANG je yang tonton..huhuhu...

foto sdr. kamarul....
dengan sdr. raai..pesara...
raptai band...
Sari sebelum tu, Khamis, aku tolong sdr. ramli pasang
 sound system untuk sambutan raya opis kami tu...pi jam 11.00 lebih dan
siap je terus balik opis cawangan kami di bangunan penerbit ukm. Siap pasang sempat la
tengok dia orang berkraoke sat. Rasanya da ok...esok pagi baru kemaskan 
lagi alatan sound system tu........kata sdr. ramli..
Ooopst! lupa nak cakap opis aku tu namanya...PUSAT KOMUNIKASI
KORPORAT UKM.......


jengah ke dapur sat...huhuhu...
...yang duk jauh tu cik anim...ijau tu en. khalid...warna baju tak melambangkan pegangan politik pon...huhuhu...
aku...sdr. ramli dan encik anton....
Pagi jumaat tu...aku memang da siap pakai baju
melayu sejak dari rumah lagi...mudah nanti...tak perlu nak tukar2 kat
opis. Aku siap bawak sepasang baju tuk ganti lepas jamuan raya tu tamat.....
Tiba pejabat awal pagi...terus cek kamera video...bila da siap letak je dalam bilik..............
Lebih kurang jam 9.00 pagi aku pi opis di pejabat canselori dengan
sdr kamarul tapi berlainan kenderaan....cuma teman nak
menapak dari tempat parking ke pejabat admin kami lebih kurang 300 meter kut
.....dari tempat parking.....gamaknya....

sempat snap foto vvip...
baju ijau tnc akademik...
masa ni nak amik foto 'jejaka idaman malaya'....huhuhu....
Tiba kat opis nampak semua sedang buat persiapan terutama yang pompuan la...lelaki ni bantu jugak mana yang patut...aku...
hahaha...aku biasalah...tak pandai nak bantu apa apa pun.. lainla kalau kat rumah
...boleh la bantu basuh pinggan ke...angkat pinggan ke...tu je la
...kalau nak bantu pun bila kat umah je.....kalau bantu masak
....masa isteri bersalin je....itu memang kena
buat hari hari hingga isteri kuat untuk buat apa apa....tapi takkan 
da banyak umur nak bersalin lagi kut...huhuhuhu...tapi cawangan baru jangan sebut, nanti isteri sedih dan kecewa pulak....isteri nanti jadi ketua bidadari bila kat syurga.........
ketua bidadari mestilah lebih CUN daripada bidadari kat SANA nanti kannn...
huhuhu.........oopst! melalut pulak aku....


...haha...da ada da pon salah satu foto tu....baru dapat...foto ni ihsan daripada sdr. shiddan...tq
...depan tu aku la...belakang...suraya, shiddan, jasril, shahrul, lupa nama dia...maaf, saniy dan anim...ada
yang da berpunya, ada yang belum...tapi aku pakai sampin bawah lutut sikit...huhu...tapi kalau
sampin tengah2 betis, da penuh kut...takleh tambah.....hahaha...
...memasing sporting jeee.....
Acara sambutan bermula lebih kurang jam 10 setengah pagi...
Mula2 ucapan bos aku....kemudian ucapan pesara yang diraikan....Sempat la 
aku rakam sikit...tapi tak sempat pulak nak rakam penyampaian hadiah kepada persara
...maaf la....Masa tu aku pi keluar rakam suasana lain diluar....lagi pun ruang
agak terhad...sukar nak gerak...ewah....alasan aku la tu...hahaha..

Kali ni aku tak tau nape aku tak berapa nak semangat untuk
buat rakaman...rasa otak jem nak buat shot dan untuk reka storyboard dalam
kepala...serba tak menjadi...takde semangat...mungkin agaknya sebab nak pencen gamaknya hingga kreativiti minda pun terbantut....huhuhu...alasan lagi kan...Sebenarnya
ini mungkin sambutan hari raya terakhir aku kat opis niiii...huhuhu...

Namun sempat la jugak rakam beberapa vvip yang datang,
kakitangan kakitangan yang sama2 memeriahkan hari raya kami dan sebagainya.
Sempat jugak aku rakam kumpulan band kami yang buat persembahan dan
sebagainya....Ok la tu...nanti aku siapkan videonya...rasanya
video tiga minit je kut....kalau lebih daripada tu
macam takde footage je.......


K....selesai untuk bab sambutan hari raya opis aku tu.......


Hari ni, Sabtu....awal jam 7.30 pagi aku hantar anak bungsu aku
ke dewan kat GENOM bangi tu....Aku pi dengan isteri...Dia ada program sekolah agama dari pagi 7.30 pagi hingga jam 5.00 petang. Tiba di dewan GENOM tu aku ikuti je di belakang kete lain yang sama sama hantar anak ke situ....Ini pertama kali 
masuk ke kawasan GENOM tu...tentu aku tak tau pape pun ruang
dalam sana...Akhirnya sampai jugak ke dewan dalam
tu....turunkan anak di dewan yang da ramai
budak budak lain kat situ.....Kalau aku masuk lagi ke sini tentu tak sesat lagi kut...sebab 
da tau...huhuhu...
parking kat GENOM tu...
parking GENOM...
kat gerai KTM bukan gerai kat kampung...
Selesai hantar anak...aku terus bawa isteri pi minum pagi di gerai
kat stesen komuter bangi tu...bukan gerai kat kampung aku....Masuk je terus
order roti canai dan milo...Order juga roti canai tuk bawa balik untuk anak anak yang ada kat umah tu....Roti telor kat sini rm2....macam sebelum PRU14...huhuhu...
rasanya roti canai takde gst sebelum ni kut....huhuhu.....
Selesai je minum terus hantar isteri aku ke sekolah kebangsaan bangi.
Sepatutnya aku dan isteri aku kena hadir kerana berkaitan taklimat guru berkaitan anak anak yang akan duduki UPSR tu tapi...aku tak berapa rajin untuk hadir dan mendengar....tak rajin je...bukan malas...Aku minta isteri aku je pi...
....huhu...
Rajin isteri aku pi kalau hal berkaitan anak anak kalau dibandingkan
dengan aku ni...moga ALLAH SWT sentiasa rahmati dan berkati isteri aku dari dunia 
hingga ke SYURGA...aamiiinnnnn.....


cukup la ni...
Dalam lebih kurang jam 10.30 pagi aku jemput isteri dari sekolah tu...dalam kete aku tanya apa yang didengar...itu la keje aku...tanya je... tapi tak pi...huhuhu........

Tiba rumah biasalah la...aku terus duk kat komputer ni dan...update blog ni la...
huhuhu... Isteri aku pulak sambung aktiviti dia. Dia pi ke surau untuk
tolong masak masak di surau untuk majlis sambutan hari
raya komuniti taman kami malam ni....isteri aku sentiasa sibuk sementara aku
lebih suka duk lekat kat rumah je....hahaha....ok la kan, daripada aku
melilau sana sini tinggalkan isteri kat umah...tak gitu...haha...
Malam nanti sambutan raya komuniti  taman kami...jugak aku wakilkan isteri aku pi...aku
macam biasa la.... lebih suka duk kat rumah kalau tak pi kuar keje.....huhuhu...
Apa apa pun doa aku jamuan tersebut mencapai segala objektif yang
ingin diperoleh...insyaALLAH.........Segala perkara yang baik dan harus, perlu disokong..

Akhirnya....doa aku untuk kita SEMUA...tak kiralah sama ada aku kenal atau tak...moga kita SEMUA sentiasa mendapat keampunan daripada ALLAH SWT hingga ke akhir
hayat kita....nikmat terbesar bila kita mendapat keampunan ALLAH SWT
hingga ke akhir hayat kita....sebab kita manusia biasa 
yang bukan MAKSUM atau
bebas daripada sebarang dosa seperti para nabi nabi.....bila kita semua dosa takde, 
kita takkan dimasukkan ke NERAKA......

....sekian.....


daud.montak.zakaria



No comments:

Post a Comment

TETAMU SYAWAL..

Diari DAUD : SABTU lalu, rakan dan juga sedara aku, MIZI berkunjung ke rumah. Dia ni memang salah sorang daripada rakan baik aku. Rakan aku...