Sunday, September 10, 2017

Putrajaya...oh...Putrajaya

Hari ini, AHAD, 10 Sept. 2017. Kami pi Putrajaya...saje je...Isteri aku tetiba
je ajak pi Putrajaya. Aku kata ok je. Maklumlah da lama
tak pi Putrajaya. Dedulu memalam pun
pi je Putrajaya kalau tergerak hati 
nak pi...
Jadi...petang ni isteri aku ajak pi...
jadi aku pi je dengan tujuan untuk mengembirakan 
hati isteri...dan anak2...BERPAHALA mengembirakan hati isteri dan anak2....
bukan suami je yang patut mengembirakan isteri....isteri pun berpahala
jugak jika mengembirakan hati suami...asalkan perkara
tersebut bukan perkara yang HARAM.....
Jadi...janganlah berkira sangat untuk mengembirakan hati isteri..dan anak2..
jugak....
berkira sangat untuk mengembirakan hati suami......
Namun perlu diingat segala yang dilakukan hendak dalam kemampuan kita..
kalau tak mampu tak perlulah memaksa diri untuk semata mata
untuk memenuhi kehendak suami atau isteri dan anak2..




Ingat masa dedulu...masa anak anak belum sekolah, selalu je pi Putrajaya...
memalam pun pi...maklumlah masa tu Putarajaya pun masih baru...
seronok je pi sana.... Da sebab tak selalu pi Putrajaya terpaksa 
gak guna Google  Map huhuhu....... Kami ikut jalan 
yang dari PICC tu..........




Dulu pun kami selalu pi Putrajaya kerana pi Alamanda.. sekarang ni da jarang pi sebab
kat Bangi pun da banyak pasaraya...Tesco ada...Giant ada...CS ada...dan macam2
 lagi...jadi da kurang sangat pi Putrajaya..... kalau pi pun masa Floria yang
diadakan setiap tahun...............................

Tiba di Putrajaya kami pusing jer hingga bulatan depan Masjid Putra tu...
Kemudian singgah sat kat jalan besar kat jambatan Putrajaya
tu. Anak isteri berposing sat kat situ....




Dia orang posing... aku duk je dalam keta... tunggu dia orang selesai. Nampaknya
kat Putrajaya ni macam sunyi je... Rasanya eloklah di sini sunyi dan
tak sesak, mudah orang nak berurusan di sini..
sebab di sini banyak pejabat2 kerajaan... rasanya eloklah terus sunyi dan
terus tidak sesak...tak gitu....


Kami tak lama pun kat Putrajaya tu mungkin... lebih kurang sejam je...
lepas tu kami balik melalui jalan kami datang tadi....
Balik pun kena guna Google Map...huhuhu........
Kami mungkin akan datang lagi dimasa akan datang...bukan kerana
apa...cuma saje saje aje nak ke sini..........

SEKIAN

DAUD.montak.zakaria

No comments:

Post a Comment

TETAMU SYAWAL..

Diari DAUD : SABTU lalu, rakan dan juga sedara aku, MIZI berkunjung ke rumah. Dia ni memang salah sorang daripada rakan baik aku. Rakan aku...