Sunday, September 24, 2017

Ahad 24 Sept. 17....rambut da pendek..

Hari ni AHAD, 24 Sept. 2017: anak lelaki bungsu balik dari perkhemahan di Hulu
Langat tu...Amik dia kat sekolah jam 12.30 tengah hari. Masuk je kete
kelihatan macam letih je dia.


...sikat dan gunting ni tak mahal mana pun tapi .....
kesediaan ISTERI aku nak gunting rambut aku, itu yang MAHAL..
NASI KELI PENYET RM7.90SEN, Sekarang ni IKAN KELI pun
da jadi makanan eksklusif kan.....
rambut da pendek daaa....
tengok NENEK MODEN tu....TAB kat tangan jer....
 Tiba di rumah, selesai solat Zohor mintak 
isteri potongkan rambut aku yang beberapa bulan ni dalam
keadaan panjang. Masa gunting rambut, isteri kata gunting kurang tajam. 
Cari gunting lain. Akhirnya berjaya gak potong rambut aku
yang dah panjang rasanya. Sebenarnya aku tak
pernah pun gunting rambut kat kedai sejak kawin 28 atau 29 tahun
yang lalu. Isteri aku je yang guntingkan. Aku rasa selesa isteri aku guntingkan
rambut aku ini. Aku lebih rela dia je yang pusingkan kepala aku
daripada tangan berbulu mamak mamak kat kedai gunting
tu...huhuhu... 




Tapi isteri gunting takde la style macam kat kedai tu..
Apa apa pun aku masih puas hati sebab aku jarang berambut pendek. Aku lebih
sering berambut panjang bukan sebab apa..sebab aku suka je......
Masa isteri kata gunting tu tumpul kepala aku da fikir
dah nak cari gunting baru. Jadi lepas solat Zuhur terus ajak isteri cari
gunting kat DIY di CS tu...



Anak bungsu pun nak ikut sama. Jadi tiga beranaklah
kami pi ke DIY. Selesai beli gunting kat DIY tu...anak ajak makan
di food court. Ikutkan je la...dia pun baru balik...Aku dan
isteri order meehoon soup, anak aku pi beli
ayam goreng. Selesai je kami balik rumah, rehat dan tunggu hari KEJE, esok......

Maafla yee...blog aku ni cite hal aku je dan orang orang yang aku
jumpa...aku cite yang baik baik...bukan bentuk GOSSIP..
aku tak mau gossip sebab gossip tu
'mengumpat'...aku tak mau nanti bila MATI aku memikul dosa 'ngumpat' 
yang banyak...huhuhu...

SEKIAN

DAUD.montak.zakaria

No comments:

Post a Comment

TETAMU SYAWAL..

Diari DAUD : SABTU lalu, rakan dan juga sedara aku, MIZI berkunjung ke rumah. Dia ni memang salah sorang daripada rakan baik aku. Rakan aku...