Sunday, February 11, 2018

Cerita semalam dan hari ni...


Semalam hari Sabtu kami dari uav kena keje buat rakaman MCP penutup
sukan SUKIPT 2018. Persiapan mula jam 11 pagi dan rakaman
tamat jam ermmm...lupa da...rasanya sebelum asar.


Malam tu aku ajak isteri dan anak anak aku pi makan di restoran swadee di
Nilai. Aku belanja makan sebab anak pompuan aku akan balik
ke Perlis hari ISNIN nanti...belanja la makan...sebab
tah bape bulan lagi baru boleh jumpa
lagi...kene tunggu cuti sem...
Makanan kat restoran ni macam ok gak...tapi aku tak makan pun
sebab aku da makan nasi siang tadi...anak2 dan isteri je yang makan...aku
orde minuman dan sup aje.......


Hari Ahad pula biasalah...isteri aku pi kursus haji di masjid seri putra.
Dia pi dengan kawan baik dia yang juga jiran kami. Kursus
tu sampai jam 11. 30 pagi. 


Jam 11.00 pagi aku kene hantar anak aku pi latihan silat di masjid Bangi.
Jam 1.00 petang aku jemput dia di masjid tersebut. Itulah
tugas aku setiap Ahad...tak kisah la....itu
da tugas emak bapak kan....


Lepas Zohor isteri aku ajak
aku pi nilai 3 sebab anak pompuan aku nak beli baju
sebelum balik perlis esok. Jadi lepas zohor kami terus pi nilai 3. Kami beli
apa apa pon kat nilai tiga je....yang penting boleh pakai....
atau boleh guna...boleh tutup aurat dan selesa...


Ooopst! lupa nak cite...anak aku gak nak beli beg sebab beg dia da koyak zip nya
...sian pulak aku...jadi....singgah kat kedai beg kat nilai tu....
terus beli sebuah beg....nak tawar menawar tapi 
penjual tu kata harga memang
da rendah...hermmmm...macam macam la dia orang tu......


Kemudian kami singgah kat kedai jual baju pulak...cari tempat parking....
dapat parking...terus parking....aku biarkan isteri dan anak
pompuan aku pi masuk kedai...aku tak masuk
kedai tu...aku dan anak bungsu aku
tunggu je dalam kete...



Kalau dia orang masuk kedai
tentu lama .. jadi dalam kete da ada air minum dan goreng
pisang untuk dijamah sementara tunggu mereka selesai dan kuar kedai...huhuhu...
Selesai je dia orang pun kuar kedai tu dan masuk kete...


Boleh tahan gak kami tunggu dalam kete....lebih setengah jam
la jugak dalam kedai tu.....Kami kemudian terus gerak
keluar dari Nilai Tiga tu......


Anak pompuan aku nak beli kasut pulak...Kasut dia da rosak la tuuu...
Dalam perjalanan balik nampak pulak gerai
 jual rambutan...singgah sebentar dan beli rambutan... kemudian terus pi
 ke Tesco Bandar Puteri tuk beli kasut pompuan. Masuk tesco
dan terus pi kedai kasut....anak pompuan aku pilih
kasut yang dia nak...tak mahal mana 
pun...takpa la asalkan boleh
pakai....


Isteri aku kata harga kasut tu da naik
katanya...manalah aku tau...lelaki ni memang tak perihatin
dengan benda benda macam tu....isteri isteri ni memang peka dengan hal hal
macam tu....aku kisah pun tidak...naik atau turun...aku bukan
boleh buat pape pun....tunggu je la pilihan....oopst!
Anak bungsu aku bila tengok kakak dia
beli kasut...dia pun nak gak....malas nak kecoh...beli je la...........


Kemudian bila da selesai kat tesco...kami pi farmasi pulak untuk beli
ubat untuk anak aku...ubat yang biasa je...manalah tau kalau
di Perlis nanti dia demam atau lain lain penyakit yang
ringan ringan boleh la gunakan ubat tu
sebelum tindakan lain yang
lebih menasabah....kan gitu..........

Selesai je terus balik ke rumah....selesai satu hal hari ni....pagi esok awal
pagi kena hantar anak pompuan aku ke KTM tuk naik ETS..
Harap ok lah sebab aku cuti esok......


Di rumah anak aku cuba baju yang dibeli tadi.....hasilnya salah sehelai
baju yang dibeli...kecik dan tak boleh pakai...huhuhu....
apa boleh buat laaaaaa............................

aku ngan anak pompuan aku..
Moga semua yang kami lakukan hari ini dikira sebagai amalan berpahala dan
segala dosa kami ALLAH SWT ampunkan semuanya....begitu juga semua
dosa dosa semua insan insan yang kami kenal dan tidak kenal
serta kaum muslimin dan muslimat seluruhnya.....
aamiiinnnnnnn..............

SEKIAN
*google pics.

DAUD.montak.zakaria

No comments:

Post a Comment

TETAMU SYAWAL..

Diari DAUD : SABTU lalu, rakan dan juga sedara aku, MIZI berkunjung ke rumah. Dia ni memang salah sorang daripada rakan baik aku. Rakan aku...