Thursday, March 1, 2018

Cuti kerana isteri...

Hari ni, Jumaat, 2 Mac 2018...hari ni aku cuti. Cuti semata - mata nak bawak
isteri pi cek darah. Da lama dia tak cek darah...jadi hari ni
la pi cek. Aku kena amik cuti sebab aku taknak
lari gitu je dari tempat keje.
Lebih baik aku amik cuti je
hati pun tentu tenang tak susah susah
fikir hal keje atau tempat keje. Aku taknak seperti
orang lain...bila ada hal peribadi hilang gitu je...dan tak heran la
orang macam tu cuti banyak terkumpul....da tak tau mana nak letak cuti yg banyak
tuuuu.....huhuhu...mana nak dapat keberkatan jika buat macam tuuu...
kan...kan...kan....opst!
google pict.

Aku pi klinik tu jam 8.30 pagi. Tiba di klinik isteri aku terus masuk...aku
tunggu dalam kete je...huhuhu. Tak lama kemudian dia
selesai dan terus kami gerak kembali. Isteri 
aku singgah sat tuk beli sarapan
sebab dia belum sarapan lagi dari semalam. Nak cek 
darah kena puasa. Singgah di kedai berhampiran, terus dia pi beli nasi
lemak. Selesai je, aku pun terus hantar dia ke tadika.
Sementara aku pula terus gerak ke
UKM sebab aku nak
cek aku punya BP Blood Pressure.


Tiba pusat kesihatan ukm
lebih kurang 9.20 pagi. Rehat sat. Duk di kerusi
luar tu. Masa duduk tu lalu staff makmal darah. Dia tegur aku.
Kenal dia lagi kat aku. Memang aku selalu pi makmal darah tu. Moga dia sihat
selalu...moga ALLAH SWT beri kesihatan yang berpanjangan.


Dalam jam 9.30 pagi lebih kurang...aku pun masuk bahagian kecemasan tu.
Bagi salam...kemudian beri kertas catatan kepada staff di situ.
Ada dua orang staff...seorang tukang cek BP dan
seorang lagi catat nama aku
kat buku rekod
besar dia atas meja tu...


Dua tiga kali dia cek
untuk pastikan bacaan yang tepat.
Lepas dia cek tangan kanan kemudian dia beralih
ke tangan kiri aku pulak. Akhir sekali dia catatkan bacaan yang tertinggi daripada
semua pemeriksaan yang dia buat tu. Baik2 belaka staf PUSAT KESIHATAN 
UKM tu...harap mereka terus bersikap baik pada semua....aamiinnn....
Nampaknya pada hari keempat
ni...bacaan BP aku turun sedikit daripada semalam....
Harap lepas ni akan terus turun lagi... Sebab....aku taknak makan ubat darah tinggi...memang setakat ini aku belum mengidap 
darah tinggi pun....


Aku jugak tanya staff tu sama ada
aku boleh buat pemeriksaan sendiri di rumah jika
ada alat tersebut.....dia kata boleh....sebabnya esok dan lusa adalah hari cuti
dan ukm atau pusat kesihatan ni mungkin bercuti jugak.


Selesai je pemeriksaan BP aku pun pi ke pejabat aku.....
Aku buat sedikit kerja suntingan walaupun aku cuti...ada ketikanya tak
perlulah kita berkira berkaitan keje ni kalau keje tu memang keje kita 
........memang bidang keje kita....sebab melalui keje
ni rezeki kita sentiasa je ada setiap bulan
...jadi...tak perlulah berkira sangat...
Jam sebelas pagi balik ke rumah untuk sambung cuti hari ni. Esok
dan lusa aku berada di PERAK sebab keje laaa...



Apa apa pun...aku berdoa sangat
sangat supaya semua sakit aku sembuh semuanya
termasuk BP ni....Aku juga berdoa supaya semua mereka yang sakit kat atas muka
bumi ini akan
disembuhkan oleh ALLAH SWT sakit mereka......aamiiinnnnn....

SEKIAN

daud.montak.zakaria

No comments:

Post a Comment

TETAMU SYAWAL..

Diari DAUD : SABTU lalu, rakan dan juga sedara aku, MIZI berkunjung ke rumah. Dia ni memang salah sorang daripada rakan baik aku. Rakan aku...