Thursday, March 29, 2018

Sorotan seminggu

Minggu ni, dari 24 - 30 Mac 2018 banyak jugak aktiviti aku. Eh! banyak ke...ntah la..
nanti aku catatkan satu persatu kat sini. Nak baca, bacalah, taknak
takpa la, bukan salah punnnnnn.......
Hari Sabtu, hantar anak pepagi buta untuk dia
ikuti program anjuran masjid bangi lama. Hantar dia dengan 
anak jiran. Program tersebut dari pagi sampai jam 6.00 petang.
Jam 11.30 pagi amik isteri dari masjid seri putra.
Dia ikuti kursus aji...aku tak tau
lagi bila akan ikuti kursus
tu...mungkin bila da pencen kut.......

masjid seri putra...
marry brown nilai 3






Lepas amik isteri terus bawa dia ke marry brown nilai 3 ada benda yang perlu aku
beli untuk bawa ke Gob. Beg untuk pakaian aku yang lama da
koyak rabak, jadi kena beli baru. Sebelum beli
beg kami makan dulu kat marry
brown tu...aku ngan dia je...anak bungsu ada program
kat masjid.  Lepas beli beg terus pulak pi beli barang dapur di pasaraya...
barang dapur banyak yang da takde......

ISNIN 26 MAC 2018
Isnin, kami ada rakaman pengerusi KRA
untuk ditayangkan semasa BICARA PERDANA NAIB CANSELOR
nanti.

tunggu masa untuk shot PENDAFTAR UKM
shooting pendaftar ukm di pejabat baru PENDAFTAR di LINGKUNGAN KEDUA


shooting TNC HEPI, PROF. MOHD EKHWAN *foto kamarul
shooting PRO NAIB CANSELOR. PROF. DATO' NOR GHANI
shooting TNC HEPA DR. ROSLEE *foto sdr. kamarul

Kerja kerja shooting Pengerusi KRA aku lakukan bersama dengan krew lain
iaitu sdr. KAMARUL. RAMLI dan JASRIL....
Selama 2 hari kami membuat kerja shooting berkenaan.
Lepas shooting kami buat pulak proses suntingan video berkenaan...

ISNIN, 26 MAC 18, 8.00 MALAM
Aku dan isteri hantar anak bungsu pi tution di rumah guru
di nilai. Lepas hantar kami pi singgah di tesco. Malas nak balik rumah,
sementara kami tunggu anak habis tution. Singgah kat
tesco dan minum kat food court.....kami berdua
lagi....huhuhu.....



ini bukan kat gerai kat kampung aku tapi...kat tesco...huhuhu...
RABU, 28 MAC 2018.
Aku, sdr. jasril dan shahrul, datang ke bangunan penerbit untuk membuat sedikit
pembetulan untuk video yang telah kami edit sebelum ini.
Ada benda yang perlu diubah selepas ditonton
oleh NAIB CANSELOR. Aku dihubungi oleh prof...aaa...prof...lupa namanya...
Kami tiba jam 8.00 malam lebih...kemudian prof yang uruskan
video tersebut tiba. Jadi kami mula buat pembetulan. Pengarah Strategi
yang juga PRO NAIB CANSELOR, DATO' DR. MARZUKI
juga datang sebentar masa kami buat pembetulan
video berkenaan sebelum dia pi
ke DEWAN TUN ABDULLAH SALLEH.

DTAMS...masa raptai...

selamat malam 'MAK LIMAH'
Selesai betulkan video tersebut kami pi ke DEWAN TUN ABDULLAH MOHD SALLEH
untuk tengok raptai di sana. Aku bawak kamera video untuk
uji dengan 'streaming' PTM. Setelah semua ok
kami pun balik ke rumah memasing.
Aku tiba di rumah lebih kurang hampir 12 tengah malam....

BICARA PERDANA NAIB CANSELOR di LIVE STREAMING PTM.

KHAMIS, 29 MAC 2018
Aku ajak isteri dan anak bungsu aku makan malam di RESTORAN
BIGWOK di seri putra. Saja je belanja makan sebab malam esok, Jumaat malam
aku akan pi ke POS GOB GUA MUSANG untuk buat rakaman
video LAWATAN KE PUSAT PENDIDIKAN
KOMUNITI POS GOB. Aku
akan berada di sana daripada 30 Mac hingga 2 April.
Kami tidor di khemah aje.....huhuhu...
Hidup dirimba mungkin kami terakhir kut...sebab aku nak pencen tahun depan..
bye...bye.......
Lawatan ke GOB yang lalu boleh ditonton

DI SINI..

anak bungsu aku
hirup tom yam...
sup...
ni isteri aku laaa...
selesai sup ekor....
buang lemak...


Kami berada di restoran tu hingga jam 9.00 malam lebih....ramai gak pelanggan
kat restoran tu....Ada seorang pompuan yang baik ati
tolong bayarkan RM1 masa isteri aku bayar kat kaunter...moga
dia sentiasa dirahmati dan diredhai serta sentiasa
diampunkan oleh ALLAH SWT hingga ke akhir hayatnya...aamiiinnn..

Apa apa pun moga kita semua sama ada yang aku kenal atau pun tak kenal sekalipun...
sentiasa diampunkan oleh ALLAH SWT
serta dimasukkan ke dalam SYURGA tanpa siksaan kubur,
siksaan akhirat dan siksaan NERAKA...aamiinnnn..

SEKIAN

daud.montak.zakaria

No comments:

Post a Comment

TETAMU SYAWAL..

Diari DAUD : SABTU lalu, rakan dan juga sedara aku, MIZI berkunjung ke rumah. Dia ni memang salah sorang daripada rakan baik aku. Rakan aku...