Saturday, April 21, 2018

Cuti...urusan keluarga...

Hari ni Sabtu, 21 April 2018, pepagi lagi...opst! bukan pepagi sangat pun tapi
hampir jam 8.00 pagi pi hantar anak bungsu pi kelas
tambahan di sekolah.



Lepas hantar terus je balik
rumah... Kat rumah takde apa yang dibuat, bukak
komputer, layari internet. Update tugas unit kerja di internet. Isteri pulak pi tolong
rewang rumah jiran kerana esok ada kenduri kawen rumah jiran.
Maaf, aku memang tak join....dari kecik lagi aku
tak berapa involve dengan
kenduri kendara ni...walaupun jiran jiran kat
kampung aku dulu...tak tau nape....hingga da tua pun aku macam tu....cuma adalah
sekali sekala aku pi jugak paksa diri untuk pi kenduri kendara ni...maafkan
aku eaa semua........
Sib baik isteri aku rajin pi kenduri dan tolong orang, kalau tak...sesama
memerap dalam rumah...huhuhu...




Jam 12.00 tengah hari kuar dengan kete untuk amik anak
bungsu yang habis kelas tambahan. Tiba sekolah tunggu depan sekolah. Anak
kuar kelas terus pi masuk kete. Terus ajak dia pi ke Nilai 3
sebab aku nak beli beg untuk bawak keje
kerana beg aku pemegang
zipnya da patah.



Selesai beli beg
ajak anak pi makan kat marry brown...
dia kata dia taknak....eh! pelik pulak aku...biasanya kalau
ajak makan kat situ suka sangat. Kali ni taknak pulak...pelik sangat.....Akhirnya
ajak makan kat food court di market cs.


Masuk food court.....aku makan mee sup
...dia macam biasa pi beli yong tow foo...itu pulak yang dia nak makan..........

Selesai makan terus balik rumah.....

...habis da........sekian.....

...moga kita semua...tak kira sape pun...diampunkan semua dosa oleh
ALLAH SWT sehingga ke akhir hayat kita.....nikmat
terbesar jika kita sentiasa saja diampunkan
oleh PENCIPTA sehingga ke akhir hayat kita...aamiiinnnn......

daud.montak.zakaria

No comments:

Post a Comment

TETAMU SYAWAL..

Diari DAUD : SABTU lalu, rakan dan juga sedara aku, MIZI berkunjung ke rumah. Dia ni memang salah sorang daripada rakan baik aku. Rakan aku...