Monday, October 14, 2019

Pi Tabung Haji sat...

Diari Daud - Petang tadi pi Pejabat Tabung Haji Cawangan Bandar Baru Bangi. Aku bawak isteri aku dan kawan dia untuk buat rayuan untuk menunaikan haji tahun
2020 nanti. Permohonan dah pun dibuka bagi mereka
yang nak buat rayuan tunaikan
Haji tahun depan.Gerak dari rumah jam
2.00 petang dan tiba di Bandar Baru tak lama
kemudian. Aku parking kete kat KipMall sebab kalau parking 
kat bangunan tabung haji tu mesti penuh...amik jalan mudah aje la...Dari Kipmall
menapak la...tak lama pun lebih kurang bawah 5 minit kami tiba di Tabung Haji tu. Masuk opis tu dan isteri aku tanya kat kaunter pertanyaan untuk buat permohonan rayuan.

Staff kaunter pertanyaan tu suh pi ke kaunter 8. Apabila kaunter 8 tu kosong isteri aku dan rakan dia tu pun jumpa staff kat kaunter tu. Dia orang serahkan surat yang
aku taip tu. Dalam permohonan tu isteri aku dan rakannya akan
pi. Aku tak merayu pun sebab aku kena jaga
anak bungsu kami. Takde
sape yang nak jaga..Jadi jalan mudah
...aku biarkan dulu isteri aku pi dulu dengan rakannya tu
...Aku harap sangat la dia orang berjaya pi tahun depan. Plan aku lepas
isteri aku pi barulah aku akan buat rayuan untuk aku pi sendiri pulak....harap ALLAH SWT
kabulkan niat kami ni....InsyaALLAH SWT harap niat2 yang baik
ni akan dikabulkan PENCIPTA...aamiinnn....


Andaikata aku tak sempat pi...atas sebab yang tak dapat dielakkan, terutama kalau meninggal dunia....harap keluarga aku buatlah HAJI BADAL untuk
aku...tapi aku lebih harap aku sendiri dapat pi
ke MEKAH tu...dan peroleh
HAJI MABRUR..InsyaALLAH Taala.....

Kalau ikutkan pendaftaran
Haji kami mendapat giliran tahun 2080 lebih...
Maknanya kalau ikut giliran haji macam mati hidup balik
berkali kali baru la kami boleh pi ke Mekah tu...Aku amat berharap la isteri
aku dan rakan dia tu akan berjaya dalam permohonan mereka untuk pi Mekah tahun depan tu...dan...peroleh HAJI MABRUR. Biar la dia pi dulu...InsyaALLAH TAALA...
Mohon la semua tolong doakan supaya mereka ada rezeki untuk pi
sana tu eaaa....Doakan aku jugak bakal menyusul pada tahun tahun berikutnya eaaa....
tak lupa jugak aku doakan semua muslimin dan muslimin diberi rezeki oleh
ALLAH SWT untuk pi ke tanah suci MEKAH tu.....aamiinnnn...


Urusan kat kaunter untuk buat rayuan tak lama pun dan tak perlu amik nombor pun..Rayuan dengan menggunakan surat aje...Dia kata jawapan akan diperoleh dalam
bulan Ramadhan 2020 dan kalau takde sebarang jawapan
maka...maknanya tak berjaya la tu....
Aku harap sangat dia orang dikurniakan ALLAH SWT rezeki untuk pi sana tahun depan....

Selesai urusan kat tabung haji tu...maka...kami pi la singgah kat KIPMALL tu sebelum gerak balik ke BANGI.....

isteri aku dan rakan dia sedang berurusan di kaunter...Labbaikkallah hummalabbaik....
Rasanya itu aje yang aku nak coretkan...moga kita semua, tak kira sape la...akan sentiasa dirahmati dan diberkati ALLAH SWT dunia hingga ke SYURGA serta
dihindarkan daripada siksaan NERAKA....aamiinnnn...

~~~~~      SEKIAN     ~~~~~
daud.montak.zakaria

No comments:

Post a Comment

TETAMU SYAWAL..

Diari DAUD : SABTU lalu, rakan dan juga sedara aku, MIZI berkunjung ke rumah. Dia ni memang salah sorang daripada rakan baik aku. Rakan aku...