Saturday, August 12, 2017

Saja jer pi makan sana....

HARI ni Sabtu, 12 Ogos 2017, tengah hari ni, saja jer pi makan kat luar. Saje jer
pi makan kat restoran kat Kolej Vokasional Sepang tu...Bawak isteri
dan akan-anak. Bukanlah restoran terkenal pon...keliling pokok
kelapa sawit jerrrrrr....
Tapi apa nak kisah........ restoran tu
terkenal atau tak...yang penting kenyang. Tuhan bagi 
rasa cuma area dalam mulut je...lepas mulut da takde rasa apa2 pon kan...
sedar2 da kenyang je.......Restoran tu DI SINI

lokasi ni boleh semak di GOOGLE MAP...



Sebenarnya takde plan sesangat pun...fikir je dan terus pi. Jam 12.00 tengah hari
kami pi. Aku ternampak restoran tepi jalan tu masa aku
balik dari Putrajaya JUMAAT semalam selepas  membuat rakaman
LARIAN OBOR SUKAN SEA KL 2017 bersama rakan2 sekerja...
Masa balik tu ramai nampaknya orang makan
kat sini. Dari situ timbul perasaan untuk makan kat sini satu ketika nanti. 
Satu ketika nanti tu HARI INI ler....huhuhu....
Lagipun apalah salahnya kita gembirakan keluarga sendiri kann...memang
dituntut agama ponnnnnnn.................................
Sampai kat restoran tu lebih jam 12.00 tengah hari. Restoran tu bukan saja semata mata
restoran tapi jugak sediakan khidmat catering sama. Kami duduk di satu meja...
tunggu sat tapi takde sesape pon tanya...jadi suh isteri pi kaunter
buat order. Dia dan anak order nasi ayam, meehoon
sop yang aku minta dan rojak. Ooopst! air jugak di order. Air dulu sampai
...mungkin air mudah disediakan kot.....

rojak mee...


Mee Soup aku yang sampai dulu...baca doa makan dan aku makan dululah....Sop 
ayam pulak tu...aku makanan berkaitan ayam ni aku tak makan...
sering kena elergic....tapi tak kisahlah aku makan jer...
Kalau elergic makan ubat jer......nak buat macam mana....sebab itu yang
di order...isteri aku lupa minta sop daging....aku lagi la lupa...ermmm...tak kisah la..
....slurppppppppppppppppp..............................

anak aku kata air tembikai tak manis....aku kata MANIS BUAH da ok la tuuu...


Kemudian makanan2 yang lain tiba kemudian. Mereka mula menjamah makanan
berkenaan. Pandangan aku makanan kat situ taklah luar biasa sangat pun.
Aku tak mimilih makanan sangat...asal ada je...makan....asal
makanan tak meng 'alergic' kan aku sudahlah...
Isteri aku kata harganya biasa je...taklah mahal sangat pon........
Sebenarnya restoran tu jugak menjual makanan nasi dan lauk pauk.
Disediakan dalam  satu ruang tertutup yang kelilingnya dipasang jaring untuk mengelakkan
lalat kut. Layan diri...mereka yang nak makan nasi akan masuk ke ruang tu
dan ambil nasi serta pilih lauk yang dikehendaki....Anak aku kata
yang melayan tu macam orang seberang...aku manalah
kenal orang seberang atau tak....
Pada aku orang seberang atau sini sama jer pada mata aku............

mee soup....
nasi ayam...


Pada aku makan apa saja tak kisah di mana2 pon...kalau kaya raya pun tepi jalan pun
aku sanggup makannnnnnn.............. Sebab pada aku kaya atau miskin sama je
...yang berbeza ialah sejauh mana dia tunduk pada ALLAH swt....termasuklah
hal menyempurnakan ZAKAT yang menjadi hak golongan FAKIR...
Pandangan aku mungkin dengan sanggup makan di mana2 pun..... walau tempat 'low class' akan mampu menundukkan ego kita tu.......sikap yang memang 
dibenci agama............................ ......
Jadi pada aku di restoran ini bolehlah untuk singgah makan...harga pun 
tak mahal sangat...keliling pun sejuk je...maklumlah dikelilingi pokok kelapa sawit...huhuhuh....dalam restoran pon macam 
bersih jeee....Makanan selain nasi yang disediakan tak banyak pilihan...
mungkin buat masa ni..
Kami berada di situ lebih kurang satu jam sebelum bayar 
dan tinggalkan restoran tu...
Dalam perjalanan balik isteri aku ajak singgah di tempat jualan tepi jalan...
dia beli ubi kayu dan rambutan...rambutan 10rm sekilo...ubi kayu
3rm sekilo...kat kampung dulu, ubi kayu dibuang2 jer...huhuhu...kat sini ada harga
rupanya ia kannnnnnn.......

SEKIAN...

DAUD.montak.zakaria

No comments:

Post a Comment

TETAMU SYAWAL..

Diari DAUD : SABTU lalu, rakan dan juga sedara aku, MIZI berkunjung ke rumah. Dia ni memang salah sorang daripada rakan baik aku. Rakan aku...