Wednesday, October 18, 2017

Alamanda sat...

Hari ini RABU, 18 OKT. 2017, aku pi Alamanda sat dengan anak dan isteri. 
Pi sana cuma nak pi Celcom Centre. Sebab dapat mesej suh
tukar sim kad kepada 4G sebelum
30 Oktober 2017.


Sampai je di sana, anak aku yang 
cari lokasi Celcom Centre di Alamanda tu. Jenuh juga nak cari......
Maxis dan DG senang je jumpa. Aku tunggu je anak aku cari 
lokasi centre tu. Bila jumpa terus pi dan tanya  pekerja
 centre tu. Dia suh isi borang dan tunggu  giliran 
dipanggil.
Bila turn aku tiba,  terus pi kaunter. Dia 
minta IC. Dalam masa dia duk buat keje, aku tanya
nape kena tukar kepada 4G. 


Dia
kata untuk selaraskan.
Aku tanya lagi kalau tak tukar sim lama
takleh guna ke. Dia cakap tak tukar pun takpe...
Kalau aku tau macam tu lebih baik tak tukar. Boleh guna gak...
Selesai je hal tu, kami pi masuk pasaraya AEON
kat Alamanda tu. Lama sungguh tak masuk
sini sejak Bangi dah penuh
dengan pasaraya.



Wah! aku tengok
kat display tv tv tu...ho..ho..ho..
banyak betul model tv sekarang ni. Sekarang 
tv da ada UHTV kalau tak silap aku, yang boleh tayangkan
visual 4K...huhuhu...maknanya visual lebih
cantik sebab resolutionnya lebih tinggi
lebih daripada 1080....4K la katakan...................
wah...dunia sekarang pantas ke hadapan.....
rasanya macam tak boleh nak kejar da...lagi dikejar...lagi
jauh dan pantas dia berlari. Di Alamanda
tu aku beli barang sikit...dan...
terus balik...


Kami singgah makan
tengah hari di gerai baru dekat
sekolah teknik sepang tu. Kami pernah makan
kat sini dulu. Makan 4 orang dengan air jumlahnya 29rm...
rasanya tak mahal sangat pun............... Sempat 
tinjau ngan ekor mata harga makanan lain...seperti mee, nasi 
goreng dan sebagainya...harganya antara 5.50rm 
hingga 750rm kut...
ALHAMDULILLAH...kenyang...itulah nikmat ALLAH SWT.
Selesai makan

 terus balik...dan........
.....esok pi keje sebab cuti da tamat......huhuhuhu......

SEKIAN

DAUD.montak.zakaria

No comments:

Post a Comment

TETAMU SYAWAL..

Diari DAUD : SABTU lalu, rakan dan juga sedara aku, MIZI berkunjung ke rumah. Dia ni memang salah sorang daripada rakan baik aku. Rakan aku...