Friday, October 6, 2017

Cerita semalam dan....... innalillahi...

Semalam, Khamis, 5 Oktober 2017, selepas pi hantar anak tuition, aku
dan isteri aku pi ke TESCO Bandar Puteri untuk beli makanan
kucing. Masuk je dalam TESCO terus je tengok
alat2 elektrik dalam TESCO tu...
Nampaknya macam ada penurunan harga alat
letrik. Saja je window shopping. Rasanya ok jugak harga alat
letrik tu. Rasanya TESCO seluruh negara kut ....membuat potongan harga
alat2 letrik tu...atau ia cuma gimmik je untuk menarik
pelanggan....????



Selesai beli makanan kucing dan sedikit barang
barang lain.... aku ajak isteri aku pi makan kat food court dalam
TESCO tu...Aku order mee goreng je...sementara isteri aku order
spageti...spegeti tu simple je tapi harga sampai 12.00 rm. Rasanya kalau buat
sendiri tentu lebih sedap kut...apa nak buat kan.. dah dia orang berniaga
macam tu......terima je laaa.........................................
Kadang2 kita perlu jugak masa terluang berdua
je macam ni...tak gitu....bukan selalu boleh berdua macam ni...kalau ada topik
yang nak bincangkan tentu bagus dalam keadaan macam
ni...takde gangguan dan sebagainya...tak gitu....



Selesai makan hampir jam 10.00 malam kami keluar dari
TESCO dan masuk ke dalam kereta dan seterusnya bergerak ke Nilai
untuk amik anak yang tution kat sana..............hermmm....
habis satu cerita........................

..................................................................................................................




Pagi ni sampai je ke DEWAN CANSELOR TUN ABDUL
RAZAK UKM awal pagi. Terdengar call di hp. Tak sempat nak angkat.
Hentikan enjin kete kemudian call balik isteri aku yang buat call tadi...Isteri aku
suh aku tengok whatsapp keluarga... dia kata ada berita kematian. Bila aku
buka ...ya ada berita kematian. Jadi aku terus call adik aku
di kampung...dia kata memang kakak ipar aku
telah meninggal. Dia pun tidak dapat berita yang sepenuhnya.
Ermmm...aku tak boleh buat apa2...nak balik kampung pun rasanya tak dapat..
Isteri aku pun tak dapat nak balik sebab ada program tadika yang
dia kendalikan pagi esok.......apa2 pon innalillahi....

bengkel mcp....
bengkel mcp..


Aku cuma minta adik aku sampaikan
salam kat abang aku yang ditinggalkan isterinya..
Aku cuma mampu berdoa...semoga kakak ipar aku dihindarkan daripada
siksaan kubur, siksaan akhirat dan siksaan neraka serta dimasukkan ke dalam syurga bersama2 orang yg solehah....
...Moga kita semua jugak akan mendapatkan
keampunan ALLAH SWT jua dan dimasukkan ke dalam golongan roh
orang orang yang soleh dan solehah...kita pun bakal akan ke sana jua....
............jika melihat kepada umur memang aku pun
mungkin tak lama atas muka bumi ini kut.... Moga ALLAH SWT ampunkan
dosa kita semua........aaminnn.......


SEKIAN......

DAUD.montak.zakaria

No comments:

Post a Comment

TETAMU SYAWAL..

Diari DAUD : SABTU lalu, rakan dan juga sedara aku, MIZI berkunjung ke rumah. Dia ni memang salah sorang daripada rakan baik aku. Rakan aku...