Tuesday, October 17, 2017

Layan je...

Semalam dan hari ni (Isnin & Selasa - 16 & 17 Okt. 2017), aku bercuti kerana
keletihan sebab baru balik dari perkampungan Orang Asli Pos
Gob Gua Musang Kelantan. Mulanya aku mohon
cuti hari Isnin je sebelum balik.
Namun disebabkan pada hari Isnin aku baru sampai
dari Gua Musang maka aku mohon satu hari cuti lagi la...letihhh....



Jadi semalam anak aku ajak pi makan luar di CS. Nak taknak pi jugak
walaupun badan rase letih. Jadi pi la kami tiga beranak
makan di sana selepas Asar. Kami order
makanan ...aaaa....aaaa...
lupa pulak dah...
Tu lah da lama tak makan benda ni
sampai aku lupa namanya...Memang da lama tak
makan pun makanan ni. Aku memang gemar makanan ni dulu.
Selalu beli...tapi bila tiap kali makan aku asyik sesema maka aku berenti
beli dan makan. Aku alah dengan makanan laut dan belacan..
Kuahnya ada belacan gamaknya.......



Jadi hari ini aku makan juga..
walaupun aku tau aku akan kena selsema....apa boleh
buat da.....makan je la ubat..................................................................
Satu lagi...bagi anak bini makan ni berpahala...bukan sia-sia...ada
pahalanya tu....asalkan dibuat dengan ikhlas dan
jangan ungkit ungkit...kalau ungkit habis
la pahala tuuuuu...tak gitu...



Berserah je pada ALLAH...kalau nak sakit jugak, apa nak buat
kan....terima je la....lagi pun bukan makanan tu je ada
kat dunia ni....tapi hari ini aku makan jugak...
huhuhu........bak kata pepatah...
kalau kedai dobi lain ada....apa heboh sangat
dengan kedai dobi Islam, dia orang da takde keje lain ke, asyik
intai hal orang Islam je....opst! melalut pulak aku....
inilah tulisan aku yang agak melalut....tiada kaitan sangat pun dgn cite di atas...
huhuhu.....maklumlah da meluat aku dengan
mereka yang duk salahkan orang Islam je...termasuk orang
Islam yang turut menyalahkan orang Islam...huhuhu..

SEKIAN

DAUD.montak.zakaria

No comments:

Post a Comment

TETAMU SYAWAL..

Diari DAUD : SABTU lalu, rakan dan juga sedara aku, MIZI berkunjung ke rumah. Dia ni memang salah sorang daripada rakan baik aku. Rakan aku...