Monday, December 24, 2018

Memenuhi pelawaan untuk makan malam...

Malam ni, Isnin malam, 24 Disember 2018, esok pulak cuti...Keluarga aku dapat jemputan untuk makan malam. Petang tadi isteri aku terima call daripada anak sulung aku yang
mengatakan keluarga mertua dia jemput untuk makan malam di
putrajaya jam 8.00 malam.

menuju ke alamanda foodcourt
food court
menikmati makanan...
 Isteri aku tanya aku nak pi atau tak
...dalam keadaan hati yang berbelah bagi aku jawab ok aje...
Aku ni kalau memalam agak sukar nak kuar sebab lama da tak kuar malam
 sejak aku dah takde keje memalam da sekian lama...Lebih setaun aku tak kuar malam jejauh sebab opis aku dah takde keje malam sejak studio ukm ditutup untuk
 keje mcp tu...hahaha....

menantu dan besan kpd besan aku...
menikmati menu malam...
menikmati menu malam...
 Jadi selesai aje solat maghrib maka aku sekeluarga iaitu isteri, anak kedua aku dan anak bungsu aku pun gerak la ke putrajaya. Rasanya jam waktu tu lebih kurang
pukul 7.30 malam. Aku yang drive...Bila berada atas jalanraya
bila kerete depan agak gerak macam itik
serati tentu rasa geram...
biasala beb...sebab masa sebelum tu kete
lain macam tak saba saba tapi bila da ada di depan kita dia orang
transform jadi itik pulang petang....hahaha...apa boleh buat laaa....Kita kat belakang rasa macam nak potong aje...hahaha...

menikmati menu malam...
isteri dan anak bungsu aku...
menantu aku dan keluarga besan aku...
 Kami ikut jalan sungai buah...masuk ke kolej vokasional...masuk kampung limau manis dan akhirnya masuk ke daerah putrajaya. Bila da sampai situ mudah sikit sebab
jalan ada tiga lane...boleh la laju sikit....hahaha....

Tiba kat alamanda jam lebih kurang pukul 8.05 malam kut...gamaknya la...
Kami terus pi food court alamanda tu...Kami tinjau tempat untuk makan malam tu..Masih tak nampak, jadi isteri aku call menantu dia...menantu dia, menantu aku gak
...hahaha...Selesai call kami terus cari dan akhirnya
jumpa jugak lokasi tersebut.........

anak bungsu dan anak kedua aku...
cucu dan anak kedua aku...
masa memasing nak pulang...
Kami jumpa anak sulung dan menantu kami
aje...keluarga besan kami masih belum sampai...Seketika kemudian
keluarga besan kami pun sampai. Bila bersua tentu masing masing bersalaman dan berpelukan antara satu sama lain bagi yang pompuan la. Bila semua telah hadir
 dan makanan tersedia maka kami semuanya menjamu selera sambil sembang 
sembang bagi yang nak sembang la...Aku memang tak pandai 
sembang pun...jadi layan je la menu kat depan mata tu...

saat memang nak pulang sangat ni....
Ada ketikanya pertemuan reramai macam ni sekali sekala memang boleh
 mengeratkan hubungan silatur rahim antara sedara mara dan sebagainya. Doa aku moga hubungan kami antara dua keluarga atau dua besan atau dengan besan besan akan penuh dengan rahmat  ALLAH SWT dunia hingga ke syurga. Moga ALLAH SWT kekalkan hubungan baik dan penuh rahmah dari dunia hingga ke syurga. Nikmat bila kita
 sama2 bahgia di dunia dan bahgia di syurga. Sebenarnya pertemuan pada
 malam tu merupakan pertemuan keluarga tiga besan sebenarnya..
Anak besan aku sorang yang tak dapat hadir kerana punyai tanggung jawab
lain yang lebih perlu kepada kehadiran diri mereka. Dia tidak dapat hadir
 bersama suami dia....
Selesai aje program berkenaan maka kami semua bersurai.....
Terima kasih bebanyak kepada besan aku sebab menjemput kami untuk sertai sama makan malam tu...moga ALLAH SWT memberikan balasan yang terbaik di dunia hingga
ke syurga......kepada seluruh keluarga besan aku tu...aamiinnnn...

Apa apa pun sebelum aku tamatkan coretan ini...aku berdoa moga kita semua tak kira sape pun akan mendapatkan keampunan daripada ALLAH SWT hingga ke akhir hayat..
dan jangan lupa doa kita untuk kedua ibu bapa kita serta kedua ibu bapa
mertua kita semua.....

~ SEKIAN ~


daud.montak.zakaria

No comments:

Post a Comment

TETAMU SYAWAL..

Diari DAUD : SABTU lalu, rakan dan juga sedara aku, MIZI berkunjung ke rumah. Dia ni memang salah sorang daripada rakan baik aku. Rakan aku...