Sunday, March 10, 2019

Sejam Pertama..

Diari Daud - Hari ni Isnin, 11 Mac 2019....pepagi lagi da pi tasek nilai sana tu...Bukan pagi sangat pun...aku gerak dari rumah jam 7.10 pagi lebih kurang...tak pagi
sangat pun kalau macam tu...Aku sensorang aje...ok la
tu, senang sikit tak tertunggu2 dan
sebagainya kan.....
Jadual mingguan aku ni untuk berjalan
selama 3 jam lebih seminggu, yang ni untuk sejam pertama minggu ni laaa...
satu pusingan 1.11 Kilometer dan dalam masa 14 minit lebih kurang...

 


berjalan aje dalam masa sejam tiga minit dengan jarak 5 Kilometer.....


Tiba di Tasuk tu lebih kurang jam 7.30 kut...lupa
aku nak tengok waktu...rasanya macam tu la...Nampaknya dah ada
dah kete parking kat tepi jalanraya tu...Dia orang ni memang pepagi dah ada kut...sering
aku tak dapat mendahului mereka tu sejak aku berjinak jinak dengan tasek nilai
ni...Aku rasa selesa pulak dengan tasek nilai ni...hahaha...opst!
tetiba aje kan....apa boleh buat laaa....
Haihhh....dah malas pulak
nak tulis
pepanjang hari ni...aku letak gambor
aje la kali ni...idea takde...lagi pun takde isu nak membawang
pagi ni...rasanya ok semuanya...cuma tong sampah kat tepi trek tu dah bertabur sampahnya dan banyak burung burung gagak cari rezeki kat situ...aku lalu sebelah pun burung gagak tu buat 'derk' aje...hahaha..
Ok la lepas ni aku letak gambor aje...dah malas nak tulis
pape pun lepas ni.....






matahari tak nampak lagi sebab awan tebal pulak pagi ni....



hampir jam 8.00 pagi baru nampak mentari ketika awan makin menipis.....


masa ni da panas sikit..









nak balik dah..lebih kurang jam hampir 9.00 pagi...
Rasanya itu aje la...tak menarik kan...hahaha...opst! Apa apa pun sebelum aku tutup kalam ni aku ingin doakan kita semua supaya diampunkan oleh ALLAH SWT atas segala
dosa kita hingga ke akhir hayat kita semua dan jangan lupa doakan
supaya kedua ibubapa kita dan ibubapa mertua kita
diampunkan oleh ALLAH segala dosa
mereka dan diluaskan kubur
mereka serta dihindarkan oleh ALLAH SWT
daripada siksaan kubur, siksaan akhirat dan siksaan api neraka
serta dimasukkan mereka semua ke dalam syurga bersama para rasul, para nabi,
orang yang soleh dan solehah serta kekal di dalamnya.....aamiinnn...

~~~~  SEKIAN  ~~~~

daud.montak.zakaria

No comments:

Post a Comment

TETAMU SYAWAL..

Diari DAUD : SABTU lalu, rakan dan juga sedara aku, MIZI berkunjung ke rumah. Dia ni memang salah sorang daripada rakan baik aku. Rakan aku...