Saturday, December 16, 2017

Urusan Peribadi dan Keje Hari SABTU

Hari ni, SABTU, 16 DIS. 2017, aku mula cuti dua minggu hari ni...tapi...aku pi gak
keje petang nanti...huhuhu.... Namun pagi ni aku pi isi minyak kete
di NILAI NEGERI SEMBILAN...gerak dari
SELANGOR huhuhu.........Aku ajak isteri aku dan anak
aku sama. Isteri aku ada urusan nak pi kedai buku di NILAI tu.....

isi minyak kat shell
kedai buku popular...


Lepas isi minyak kami pi
ke kedai buku POPULAR di NILAI. Isteri aku cadang nak
beli buku untuk pengajian di SURAU TAMAN aku tu. Masuk kedai buku...cari cari
tapi takde stok pulak buku tu......apa boleh buat laa.....Tapi aku beli sebuah
diari 2018...mahal jugak diari sekarang ni.....takpe la... nak buat
sendiri tak mampu...beli je laaaa.....kan...



Kemudian aku ajak isteri dan anak aku makan di TESCO NILAI. Tesco tu pun tak
 jauh dari kedai buku ni......Masuk tesco
dan pi ke food court. Macam bisalah, aku bagi duit dan dia orang pi
order makanan.  Jam pun da 12.30 tengah hari...memang
patut perut di isi. Aku dan isteri aku
makan mee kari aje,



Anak aku order western....beef ball..
sekarang ni dia masih setia dengan menu dia tu.
Nanti lelama dia jemu la tu.....Minuman...aku minum alicafe, isteri aku
air nenas....anak aku fresh orange. Sedang makan datang sorang 
budak pompuan, minta derma...dia kata dia rohingya. 
Tengok muka pun boleh percaya gak...tapi fasih
cakap melayu....kadang2 kesian tengok budak2 macam ni, 
kecik kecik da kutip derma sana sini....ermmm...nasib manusia...itu ujian 
masing2 sebagai manusia oleh pencipta...Dia kutip derma untuk ubat sakit ibu dia.
 Dia kata la..Panjang jugak aku tanya....maklumlah sekarang ni heboh dengan sindiket....



pintu utama tesco..
Apa apa pon aku taknak tanya
bebanyak...dan lebih lebih...nanti jadi tak ikhlas pulak derma 
nanti...kan...kan....Aku bagi je derma seikhlas mungkin....Anggap je la dia perlukan 
derma tu....moga sedekah tu ikhlas dan berpahala. Kalau dibolehkan aku nak kongsikan pahala tu dengan semua kaum muslimin dan muslimat semua, supaya memasing
 dapat pahala dan mendoakan agar emak budak tu cepat sembuh......kan...kan.......insyaALLAH...


isteri dan anak tengah order makanan...


Selesai makan kami pun bergerak balik ke rumah....sebelum tiba rumah singgah
kejap di NILAI TIGA...lalu je pun...saja nak tengok suasana  disitu.
Dalam perjalanan balik bersua dengan gerai durian ditepi
jalan...walaupun teringin nak makan durian
...tapi bila bayangkan harga durian macam harga rumah sekarang ni...tak berani
nak singgah pun....huhuhuhu.......





sebelum kuar anak nak beli jagung manis pulak....
Tiba kat rumah da jam 2.00 petang....rehat sat sebab malam nanti ada 
kerja rakaman video mcp di dectar ukm...malam gema cinta rasul...
tentu malam ni balik 
lebih jam sebelas malam kut..................

Moga segala yg kami lakukan hari ini mendatangkan pahala semuanya....
insyaALLAH....semua perkara berdosa moga diampunkan...

SEKIAN...

DAUD.montak.zakaria

No comments:

Post a Comment

TETAMU SYAWAL..

Diari DAUD : SABTU lalu, rakan dan juga sedara aku, MIZI berkunjung ke rumah. Dia ni memang salah sorang daripada rakan baik aku. Rakan aku...