Wednesday, January 10, 2018

Cari Rambutan malam...

Hari ni Rabu, 11 Januari 2017, balik keje je da dengar bunyi2 kat telinga, isteri 
nak cari rambutan
malam ni.... Hemmm...jadi lepas maghrib je terus kuar cari rambutan kat
 Sri Putra ...tapi gerai kat situ tutup...mungkin sebab hujan petang
 tadi kut.. Aku kuar dengan isteri dan anak pompuan aku...
anak bungsu aku pi tution
di Nilai....dia
tumpang teacher dia...



Bila rambutan kat gerai tepi jalan
tu takde...aku gerak pulak ke sempadan nilai...
Di situ baru nampak gerai tu buka....masih buka walau da jam
lebih lapan malam... Isteri dan anak aku je turun pi ke gerai tu...aku bagi duit
je dan tunggu dalam kete....Dalam bab beli membeli ni
pompuan je pakar...lelaki ni payah sikit ...
tambah dalam bab tawar menawar....huhuhuhu..........




Selesai je urusan beli rambutan ...aku ajak isteri aku singgah sat kat
tesco bandar puteri. Kami masuk dan makan makanan
yang tak berat pun...boleh la buat alas
perut.......ok la tuuu....





Selesai je makan kami bergerak keluar....tapi sebelum gerak keluar isteri aku
singgah sat untuk beli makanan anak bungsu aku tu....
Nanti kalau takde pape nanti, bising
pulak....jadi isteri aku beli wafer tuk anak aku tu.....





Isteri aku gak singgah kat kedai roti untuk beli roti untuk anak kedua aku
yang ada kat rumah...baru balik dari tempat keje.....
Selesai je terus kuar dan masuk kete
serta terus balik umah...
Moga segala apa yang dilakukan pada
malam ini ada pahalanya yang kita tidak mengetahuinya
dan moga segala dosa yang berlaku malam ni diampunkan oleh ALLAH SWT 
semuanya...aamiinnnn...

SEKIAN

DAUD.montak.zakaria

No comments:

Post a Comment

TETAMU SYAWAL..

Diari DAUD : SABTU lalu, rakan dan juga sedara aku, MIZI berkunjung ke rumah. Dia ni memang salah sorang daripada rakan baik aku. Rakan aku...