Sunday, January 7, 2018

Rutin hari minggu

Hari ni Ahad, 7 Jan 2018...biasalah tentu cuti kan. Hari ni gak aku dan isteri
serta anak bungsu aku pi CS untuk cari ikan. Stok ikan dan sayur kat
rumah da abisss...kena cari stok baru. Jadi apa
lagi terus masuk kete dan gi CS.




 Parking tempat selalu
partas bawah sebab paras atas biasanya
penuh hari cuti ni termasuk hari Ahad. Jadi letak
kete kat paras bawah dan lock kemudian masuk CS. Amik trolly
kemudian terus masuk CS. Beli buah sikit. Kemudian isteri beli ayam dan ikan
sikit. Aku tak makan ayam pun tapi tak salah untuk beli...sebab 
mereka nak makan...bukan makna aku tak makan
pembelian diberhentikan....kalau 
aku tak boleh makan, isteri
dan anak2 aku tentu nak makan...tak perlu nak tutup selera mereka.




Kadang kadang aku terfikir jugak..
tiap tiap hujung minggu kat CS ni pasti ramai je pelanggan,
nak lalu bawak troli pun payah.....kalaulah pasaraya tu tak amanah dan
naikkan harga barang beberapa sen je tiap2 item, tentu mereka boleh untung
besar kan....maklumlah sabtu dan ahad memang padat...nak parking
pun payah.....harap harap tiada la idea macam ni terlintas
dihati mereka...kan...kan.....Fikirlah kalau mereka
buat macam tu...naya kan...bila hari biasa je tukar balik harga kepada
harga asal...huhuhu...harap jangan lah macam tu...





Selesai je beli barang basah kat CS tu, aku
ajak isteri dan anak aku pi makan kat food court di situ...kami
makan benda yang simple je pun...alas perut je....Selesai makan kami terus balik..
Moga apa saja yang kami lakukan hari ini ALLAH SWT kira semuanya
sebagai amalan baik...dan segala dosa kami hari ini
ALLAH AWT ampunkan semuanya...aamiinn...

SEKIAN

DAUD.montak.zakaria

No comments:

Post a Comment

TETAMU SYAWAL..

Diari DAUD : SABTU lalu, rakan dan juga sedara aku, MIZI berkunjung ke rumah. Dia ni memang salah sorang daripada rakan baik aku. Rakan aku...