Monday, January 22, 2018

Urus kete lama...

Hari ni Selasa, 23 Januari 2018, Hari ni pi urus kete wira tu....da sebulan
kete tu tak dihidupkan enjinnya. Bukan sebab apa tapi baterinya
da di amik orang yang nak sangat bateri tu...da sebulan
lebih kurang kete tu tak dihidupkan
enjinnya.


Aku pun pelik
dengan manusia ni...bateri yang
harga 200rm je pun nak amik...yang peliknya tau je
dia orang nak buka bonet enjin untuk amik bateri ni. Keje ni mesti
dia orang lakukan waktu malam. Kalau siang tentu orang nampak. Sebenarnya
aku letak kete tu jauh di jalan besar taman bersama kete kete orang lain.
Pelik pulak kete aku yang dia orang pilih tuk di amik
baterinya...ntah la dia orang ni memang
jiwa da sakit kut........


Jadi hari ni aku da minta
tokeh bengkel tu masukkan bateri baru
tu kepada kete aku tu...terbang lebih 200rm huhuhu....La
ni kete tu kat bengkel untuk diganti minyak hitam dan servis serta ganti timing
belt....aku buat semua la supaya kete tu masih boleh guna  bila
sesak........banyak jasanya kete ni....termasuk
balik kampung bawak famili setiap RAYA..

bateri takde...
Berbalik kepada manusia yang amik beteri tu, tidak kah dia orang takut
dengan hukum ALLAH SWT. Mengambil hak orang lain
tanpa hak ... haram hukumnya dalam ISLAM...
tentu masuk neraka kalau pemilik
tidak maafkan dosa
tersebut...

kat bengkel dah....
Tidakkah mereka
takut api neraka yang panas sesangat
yang bahan bakarnya terdiri daripada batu batu dan
manusia selain daripada jin, iblis dan syaitan....api yang 70 kali lebih panas daripada
api kat dunia ni....haihhhhh....pelik aku dengan manusia niiii....
Atau kalau yang amik bateri kete aku tu orang bukan
ISLAM ... tidakkan agama mereka melarang
daripada mengambil harta
orang lain....kalau agama mereka tiada menghalang 
perkara tidak baik maka agama tersebut pasti bukan agama yang baik
dan tak perlu dianuti punnn...kannnn....

Moga kita semua tidak terjebak dengan sebarang dosa serta moga ALLAH SWT
ampunkan semua dosa dosa kita..eaaa.......

SEKIAN

DAUD.montak.zakaria

No comments:

Post a Comment

TETAMU SYAWAL..

Diari DAUD : SABTU lalu, rakan dan juga sedara aku, MIZI berkunjung ke rumah. Dia ni memang salah sorang daripada rakan baik aku. Rakan aku...