Saturday, January 27, 2018

Jumpa dengan aktiviti Ahad lagiii....

Hari ni AHAD, 28 Januari 2018, pagi lagi anak bungsu da ajak pi kedai ikan
untuk beli ikan peliharaan. Ikan gapi dia da mati sekor.
Pagi ni jugak jam 11 pagi kena jemput
isteri di masjid seri putra.


Isteri aku pi kursus
haji sebagai persediaan tuk
pi haji bila cukup duit nanti...insyaALLAH
mungkin lepas aku pencen kut. Pi sana dia tumpang rakan
baiknya...masa balik aku kena jemput sebab dia nak pi klinik untuk rawatan
dan amik ubat.



Aku suh isteri aku pi kursus haji tu supaya bila da cukup duit kat tabung haji
mudah untuk mohon pi kalau kita da pernah pi kursus. Kalau tak
pi kursus macam mana nak pi haji...bukan semudah
makan burger...huhuhu............



Lebih kurang jam 10.00 pagi
aku pi nilai dulu iaitu kedai ikan peliharaan.
Tiba sana isi minyak sat kat shell...aku suka guna shell sebab enjin
kete rasa licin berbanding minyak....tot...tot...tot........ Selesai isi minyak terus
pi kedai ikan berkenaan. Tempat lain yang hampir takde kedai
ikan peliharaan ni....peliharaan lain ada laaa...



Masuk kedai terus tanya penjaga kedai tu
berkaitan ikan gapi...dia kata takde...tapi aku tengok
akuarium bertulis ikan gapi tu da kosong je....Jadi aku rasa ikan gapi tu 
da abis kut....Kemudian anak aku terpandang kura kura pulak
...lalu dia nak kura2 pulak sebab gapi takde.
Jadi mintak beli dua ekor..



Dua ekor harganya rm15.00...
Kemudian terus balik ke bangi....Tiba si bangi
terus tunggu isteri keluar dari masjid...jangkanya dalam kul 11 lebih.
Bila isteri da kuar, terus pi ke klinik untuk rawatan dan
amik ubat. Selesai je urusan di klinik...terus
pi balik..................................

Moga segala aktivi kami pagi ni mendatangkan pahala dan segala
dosa diampuni oleh ALLAH SWT semuanya...aamiin...

SEKIAN

DAUD.montakzakaria

No comments:

Post a Comment

TETAMU SYAWAL..

Diari DAUD : SABTU lalu, rakan dan juga sedara aku, MIZI berkunjung ke rumah. Dia ni memang salah sorang daripada rakan baik aku. Rakan aku...