Monday, January 8, 2018

...batal hak milik...

Hari ni Isnin, 8 Januari 2018, aku dapat call daripada Jabatan Bendahari UKM,
suruh amik surat batal hak milik kenderaan UKM. Surat tu aku
da mintak minggu lepas dah. Disebabkan kenderaan
aku tu kenderaan lama jadi dia orang
terpaksa call JPJ.
Kat bendahari UKM tu
dah takda rekodnya sebab kenderaan tu dah lama...tahun 1990an.


Aku gitau pegawai Bendahari tu akan amik jam 10.30 lebih sebab aku ada keje
suntingan video. Selesai je keje aku...aku pun gerak ke Bendahari
UKM. Pusing cari parking kat UKM ni...huhuhu...payah
nya nak cari parking...terpaksa parking jauh
di dectar. Kemudian aku
menapak ke bangunan pentadbiran
ukm...jauh gak...dalam lebih kurang 500 meter gamaknya.





Tiba di bangunan admin terus naik tingkat tiga. Masuk ke dalam dan jumpa
pegawai yang aku jumpa minggu lepas. Aku kata nak amik
surat batal hak milik kenderaan. Dia tanya nama...
bila beri nama dia cari surat tu dan bagi
kat aku...Aku tengok ada
beberapa surat yang lain yang jugak sama
macam surat aku tu......ramai jugak staf yang minta surat 
batal hak milik kenderaan daripada ukm ni.....Sebenarnya aku da lama tak
masuk pejabat bendahari ni...mungkin lebih 10 tahun kut....jarang masuk ke situ
sebab tiada apa apa urusan yang perlu dengan bendahari ukm....
Bila masuk je pejabat tu...ramai yang aku tak kenal...da baru
kakitangan kat situ....muda muda je nampaknya.
Nampak sangat aku dah tua...huhuhu...
Selesai je amik surat tu...aku terus balik ke opis dan sambung keje aku...
ALHAMDULILLAH...ALLAH SWT mudahkan semua
aku...

SEKIAN

DAUD.montak.zakaria

No comments:

Post a Comment

TETAMU SYAWAL..

Diari DAUD : SABTU lalu, rakan dan juga sedara aku, MIZI berkunjung ke rumah. Dia ni memang salah sorang daripada rakan baik aku. Rakan aku...