Friday, January 12, 2018

Makan tengah malam...

Hari ni Jumaat, 13 Januari 2017, aku dua tiga hari yang lepas kalau tak silap memang
cadang nak bawa isteri dan anak2 aku makan kat kedai yang tak pernah
aku pi makan sebelum ni di bangi, seri putra atau bukit mahkota.
Malam ni baru ada peluang, anak kedua aku
cadang makan kat kedai makan
sebelum masuk ke NILAI 3 tu. Jadi aku ikut jer.
Jadi malam ni selepas isteri aku pulang dari surau lepas pengajian,
kami pun terus pi ke lokasi yang telah ditetapkan tu. Gerak sana jam 10.30 malam
ke restoran tu.....cuba klik kat SINI...

restoran chonburi nilai 3
anak & isteri aku...
anak bungsu aku...



anak pompuan aku...
Aku pi isi minyak dulu di taman semarak nilai...lepas isi minyak rm50...kurang satu
takuk nak penuh...mahal petrol kan...pusing balik tuk pegi kedai makan 
berkenaan.
Tiba je terus parking. Nampak ada ramai gak
pelanggan tapi tak la penuh...
masih ada lagi meja meja yang kosong.
Kami pilih meja yang jauh dari kipas....maklumla la ni musim
sejuk....kat luar tu pun masih lagi gerimis...sejak pagi tadi lagi....ada negeri yang 
da banjir da pun..

anak aku & isteri aku..
anak bungsu aku...



Bila kami da sempurna duduk di kerusi waiter pompuan datang untuk amik
order. Anak bungsu aku order mee hailam...aku mee bandung
je....tak tau la sama ada kat bandung ada tak mee
ni...isteri aku order nasi ngan tomyam..
anak pompuan aku oder
nasi dan sup kot...aku lupa da...anak kedua
aku order nasi, tomyam, keropok dan macam2 lagi...aku tak ingat sangat...
Minuman pulak biasa2 je...aku minum nescafee je...

anak aku & isteri aku...



Tak lama tunggu...air dulu sampai, kalau tak silap...kemudian tak lama gak semua
pesanan tadi sampai gak....namun ada menu yang tak dapat disediakan
kerana kehabisan daging....dan sop ekor pun gagal disediakan.
Menu di restoran ni banyak sebenarnya, cuma kami
pilih yang kami rasa nak makan je malam
ni....harga nampaknya macam
kat restoran2 lain gak.....................................



ni aku ngan anak pompuan aku...
Bila semua da sampai kami pun makan la ...apa lagi kan.....tapi sebelum makan
kami tak lupa doa makan...semua rezeki tu kurniaan ALLAH SWT
tentu kita sewajarnya bersyukur...tak gituuu.......
Aku rasa la makanan kat sini MACAM SEDAP je...aku tanya
anak bungsu aku pun dia kata sedap gak...begitu juga dengan anak dan isteri aku...
Harga pun biasa je...kalau kita order yang mahal maka memang
perlu kita bayar mahal... Disini ada gak makanan yang
dijual secara hidangan, kalau nak...banyak
pilihan..........................kalau tak silap western pun ada....
Selesai je makan kami pun bayar la kannnn.....lepas tu masuk kete dan gerak
balik...sampai di rumah da jam lebih 12.30 tengah malam...

Sesapa yang nak makan dan cadang nak makan kat sini...tengoklah location kat
peta tu...bersebelahan jalan nak masuk ke NILAI 3 dan betul sebelah
DEWAN MELOR dewan untuk kenduri kawen tu...tak
tau bukak jam bape....petang kut...
Masa aku makan kat situ...rasanya tiada sebarang komen negatif ...cuma...kalau
boleh meja tu eloklah di lap kering sikit...sebab nak letak siku pun
rasa tak selesa....huhuhuhu........

Moga segala yang dilakukan malam ni semuanya menjana pahala
dan segala dosa diampunkan oleh ALLAH SWT...aamiinnn..

SEKIAN

DAUD.montak.zakaria

Lokasi restoran:




....................................................................................................................................

No comments:

Post a Comment

TETAMU SYAWAL..

Diari DAUD : SABTU lalu, rakan dan juga sedara aku, MIZI berkunjung ke rumah. Dia ni memang salah sorang daripada rakan baik aku. Rakan aku...